Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Brevet till Aldriona

Gå till sida : Föregående  1, 2

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 2]

26Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona lör maj 11, 2013 6:55 pm

Aldriona

Så någon hade förklarat för honom vad han gjort. Leif, kanske. Eller hade han insett det själv? Ingen större skillnad. Hon kliver åt sidan för att släppa in honom.

- Givetvis.

Hennes tonfall är inte avvisande eller kyligt, snarare utstuderat neutralt.

27Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona sön maj 12, 2013 9:28 am

Fenrir

Fenrir
Fenrir tar de få steg som var kvar in i rummet, tittade faktiskt runt med ett litet hum, och snart var det skamsna skolpojkssättet borta, men skamsen såg han fortfarande ut. Han väntade faktiskt på att hon skulle stänga dörren innan han öppnade munnen. Penelopie verkade han inte göra någon större notis om.

- Jag har.. Jag kan åka hem med dig, om du fortfarande vill. Jag borde inte sagt nej först...

Ja, det var väl det närmaste en ursäkt man kunde komma med honom. Han sa varken förlåt eller ursäkta.

http://deomora.deviantart.com/

28Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona ons maj 15, 2013 8:48 pm

Aldriona

Hon är först tyst i några ögonblick, överväger hur hon ska svara eller reagera. Till slut nickar hon bara.

- Jag visste väl att jag kunde lita på dig, svarar hon sedan, och det låter som om hon verkligen menar det trots vad som sagts tidigare.

29Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona sön maj 19, 2013 12:46 pm

Fenrir

Fenrir
- Du vet hur det är dock... Jag kan försöka följa med av, men det lovar jag inte... Du får säga till när du vill åka. Mannarna är redo vilket ögonblick som helst.

Mer var det inte med saken. Fenrir visste att om han sa hoppa, så hoppade de, inga frågor ställda. Skulle de åka iväg någonstans så var de klara inom loppet av högst en halv dag.

30Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona tis maj 28, 2013 10:58 am

Aldriona

- Vi borde åka så snart som möjligt. Jag vet inte hur länge sedan brevet skickades, det kan vara för sent redan... I morgon? Jag behöver ordna någonstans för Tearlach att vara tills hans mamma hämtar honom för sommaren, det här är nog inte ett lämpligt tillfälle att ta med honom på hans första besök i norr.

31Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona tis maj 28, 2013 6:05 pm

Fenrir

Fenrir
- Imorgon blir utmärkt. Och nej, barn på båt är nog inte en bra idé..

Det syntes nog ganska tydligt vad Fenrir tyckte om den saken med tanke på rysningen som följde orden.

- Jag går tillbaka till hamnen och ser till att mannarna är redo att åka imorgon. Ses då.

Och ja, med dessa ord stegade han ut genom dörren igen, efter att ha öppnat den, med bestämda steg ut ur slottet och mot hamnen.

32Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona tis maj 28, 2013 6:24 pm

Penelopie Brasher

Penelopie har tyst stått och lyssnat till samtalet. När Fenrir har lämnat rummet andas hon ut och fortsätter tyst med att plocka ihop packning inför resan. Hon tittar ibland upp för att se hur det är med hennes Lady.

Tankarna fortsätter att virvla och det känns som om hon ska börja gråta. Förtvivlat trycker hon undan tårar och snyftningar.

33Brevet till Aldriona - Sida 2 Empty Sv: Brevet till Aldriona ons maj 29, 2013 8:53 am

Penelopie Brasher

Aldriona: Några ögonblick så står hon stilla och ser på dörren efter att den stängts bakom honom. Sedan går hon och sätter sig ned vid sitt skrivbord. Hon plockar up en fjäderpenna, men håller den bara, vrider den frånvarande mellan fingrarna utan att verka veta varför hon plockade upp den från första början.

Penelopie: Penelopie viker plagg efter plagg och lägger dem i en prydlig hög på sängen. Efter rätar hon på sig.
"Vilken tur ni hade, My Lady, att han ångrade sig pass snabbt menar jag." Hennes röst skakar lite och hon ser inte upp från sina händer.

Aldriona: "Leif måste ha tvingat honom att gå hit. Jag måste komma ihåg att tacka honom." svarar hon tyst, med en nästan frånvarande röst.

Penelopie: Hon ler och ser rätt på sin Lady.
"Ja." Hon återgår till kläderna. "Vill ni ha med en den violetta klänningen eller gröna? Frågar hon och försöker låta muntrare. För att muntra upp sin Lady eller för att trycka undan sina egna känslor.

Aldriona: Hon vänder på sig lite i stolen, tillräckligt för att kunna se vad Penelopie gör. "Jag vet inte. Jag…" Hon tystnar och ser för ett ögonblick ut som om hon ska börja gråta.
Penelopie: Penelopie märker direkt att det var fel ögonblick att försöka tala om något annat. Hon lägger ner klänningen och går fram till sin Lady. Tyst tar hon hennes händer i sina. "Jag följer med er, My Lady. Jag ordnar allt med Tearlach också. Ni bör ta hand om ert arbete och tala med de som behöver veta. Sedan ska ni vila." Hon ser så bestämd ut som hennes unga ansikte kan utan att se trotsig ut.

Aldriona: Hon nickar tyst. Efter några ögonblick talar hon igen, hennes tankar fortfarande på annat "Det är klart jag visste att den här dagen skulle komma. Men… Det är för tidigt. Inte redan. Inte..."

Penelopie: "Jag vet. Det är därför vi ska skynda oss dit innan det är försent."

Aldriona: "För sent eller inte, det kommer att ske. De senaste tio åren… Vi har inte setts ofta. Men jag har ju alltid vetat att jag kan åka hem. Att de finns där, att allt är som vanligt. Men nu..."

Penelopie: "Tiden går snabbt. Beskyll inte er själv för att inte varit där så ofta, ni har haft mycket att göra. Och er far är säkert stolt över hur långt du har kommit."

Aldriona: "Jag hoppas det… Jag vet inte." Hon tystnar och det tar en stund innan hon talar igen. "Mor lever i alla fall fortfarande. När hon också är borta kommer det inte finnas något kvar att hålla samman vår familj."

Penelopie: "Ni kommer finnas kvar, My Lady. Och båda era bröder verkar vara tillräckligt efterhängsna för att ni inte ska förlora kontakten."

Aldriona: "Dom avskyr varandra. Torgrim förstår inte vad jag gör här i södern och har lite eller ingen respekt för det, jag är nog bara en kvinna som borde giftas bort i hans ögon."

Penelopie: "Ni är mer än tillräckligt mäktig här för att själv kunna välja vem ni ska gifta er med. Det är inget alla har chans till." För en sekund kommer hon av sig och hennes blick vandrar iväg.
"Och om de avskyr varandra så mycket så blir det ni som är knappen som håller ihop familjen."

Aldriona: "Om jag kan…"

Penelopie: "Det klart ni kan. Och om de inte kan hålla sams för er skull så är det inte ert fel."

Aldriona: "Sant. Men jag önskar att jag kunde veta att jag inte kommer förlora dem alla..."

Penelopie: "Ni förlorar dem inte, de finns hos er alltid. Och alla kommer inte att försvinna."

Aldriona: Hon nickar igen. "Inte än på många år i alla fall, hoppas jag..."

Penelopie: "Mer än hoppas kan ni inte göra. Jag föreslår att ni vilar nu, ni har varit med om en del idag." Penelopie klappar sin Lady på händerna och rätar på ryggen. "Jag går och ser över vem som kan ta hand om Tearlach när vi ger oss av."

Aldriona: Hon nickar, och får fram ett litet leende. "Tack, Penny. Vad skulle jag göra utan dig?"

Penelopie: Penelopie ler åt det plötsliga smeknamnet. Sedan vänder hon och skyndar iväg på sina ärenden.

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 2]

Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet