Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Mellanlandningen i Woodstock palace

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 3]

26Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 04, 2013 11:08 am

Coneall

Coneall
*Coneall har läst klart lappen och tittar på budbäraren med em uppfodrande min som för att säga "Väntar du på något". utan att vänta på något svar går han avslappant bort mot ljudet av röster. Edvards stämma är lätt att känna igen och bär långt den vana ledare han är. Den andra ljusare mistänker han är någon av damerna i slottet och låter som om det skulle kunna vara Isabellas. Han anländer strax efter den senaste komentaren men visar inte att han hört något.*

En vaker dag att måta en vacker dam i en vacker park må jag säga
*han bugar sig lätt för Isabella*
Och gott och se dig broder. Jag fick dit medelande, beväpnad går jag inte innom min vapenbroders murar.
*han ler lätt och roat*

27Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 04, 2013 1:40 pm

Isabella

Isabella släpper sin brors händer, ler och böjer på huvudet i en liten bugning åt Coneall när hon ser honom komma. Hon försökte också dölja den lilla rodnad som uppkommit vid den hälsning han lämnade åt henne, i alla fall ifrån Edward.

"En vacker dag må det allt vara. Jag ser att ni redan har gjort er som hemma?" säger hon i sin vanliga artiga ton och ler lite.

28Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 04, 2013 5:49 pm

Coneall

Coneall
*Coneall ler vänligt mot Isabella. och nickar lätt*
Det är svårt att inte känna sig hemma i sin vapenbroders borg, och med sådan fägring att vila ögonen på.
*Till de sista orden gör Coneall en svepande skest över parken som långsamt börjar blomma upp efter vinterns kyla. Men hans hand började framför Isabella så hans ord kan ha haft flera inebörder.*

29Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 04, 2013 6:07 pm

Isabella

Isabella ler bara och tänker inte på att han kunde ha menat henne också.

"Du ska se parken när den står i full blom om sommaren, då är den riktigt vacker. Men av någon anledning så gillar jag nästan synen av bristande knoppar bättre. Det är en så härlig känsla i det." säger hon med en typ av glädjefylld längtan i rösten.

Och visst var parken vacker i alla sina skeden, men Isabella tyckte ändå mer om sitt favorit-ställe vid skogsbrynet. När våren kommit och himlen var klar lyste solen in och skapade så vackert ljus över alla vilda blommor och växter att all grönska såg om möjligt ännu grönare ut.

30Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 12:09 pm

Coneall

Coneall
[i]Det är något med bristande kroppar och livets kraft som är fasinerande. På Irland kan jag visa dig ett gammalt slott en bit innåt lanet. Jag berättar inte vad det är jag ska visa, men där kan naturens krafter och mystik ses väl. Och kan hända upptäcker du något om dig skälv, och vad en taigh är.
*Han ler hemlighetsfullt*
Jag var inte altid en kung ska du veta, innan det blev kallat av mig var min väg en annan.

31Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 1:33 pm

Isabella

Isabella lyssnar med stora ögon och hennes ansikte brister ut i ett barnsligt leende. Hon verkar till och med ha glömt för en sekund att hennes bror sitter bredvid henne.

"Åh, det låter spännande! Jag längtar redan. Kan du verkligen ta mig dit?" säger hon med en bubblande glädje i rösten.

Vad var det han pratade om? Vad det än var så var det en av dem saker som Isabella väntat på att få upptäcka ett bra tag nu.

32Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 7:19 pm

Coneall

Coneall
[i]Skälvfallet kan jag ta dig dit, det är en del av mitt land och endast en knapp dagsrytt från Dundalk. Vi får bara se till att ta oss tiden. Det ligger inne i ett av mina jakt områden. Men där ... just där är jakt förbjuden.

*han ler hemlighetsfult*

33Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 7:34 pm

Isabella

Isabellas ögon blir större och hon lutar sig framåt på bänken av nyfikenhet, som för att höra bättre. Mer och mer tills man kan tro att hon kommer ramla framlänges vilket ögonblick som helst. Men hennes blick är helt fäst på Coneall, och hon tar in varenda ord han säger.

"Ooh... Varför får man inte jaga där?" Isabella lutade sig tillbaka igen och man kan höra hennes nyfikenhet i rösten och se den i hennes ögon.

34Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 7:47 pm

Coneall

Coneall
För att där är livet och naturen helgad. Det är en plats för att bringa liv ... inte för att enda det. I alla fall inte på det viset.
*han ser fundersam ut på Isabella och sneglar i ögonvrån på Edward*
Om framtiden så visar blir det inte bara en resa dit

35Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 8:13 pm

Isabella

"Aha, jag förstår. Och om platsen är så underbar som den låter så hoppas jag verkligen på fler besök dit." säger hon lättsamt med glädje i rösten.

Uppenbarligen hade Isabella inte förstått den egentliga innebörden bakom Coneall's ord. Men kanske var det lika bra ändå.

36Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 9:24 pm

The Black Prince

The Black Prince
Edward reser sig från bänken han satt på och ser på Conaell.

Att besvara ditt påstående att du inte behöver vara beväpnad i min borg så tycker jag det är besynnerligt att du ändå bär vapen innanför muren.

Edward sträcker sig efter Conaells dolk han har i bältet och drar den ur skidan.

Vill inte vara petig broder, men det här är ingen tandpetare.

37Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 9:30 pm

Coneall

Coneall
*Coneall flinar*
ingen tandpetare men ett verktyg. Dock kanske det kan vara lämpligt att lämna den utanför det du nämnde.
*han håller ut handen för att få tillbaka dolken*

Senast ändrad av Coneall den mån maj 06, 2013 9:13 am, ändrad totalt 1 gång

38Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 9:57 pm

The Black Prince

The Black Prince
-Det är lika bra det.

Han lämnar över dolken.

-Dock ta mitt råd, silvertungan håller du borta både från mig och min syster.
Det vore ju synd om du skulle tappa den

Edward ser irriterat på Conaell och sneglar på Isabella.

-Jag föreslår att vi gör oss i ordning för avfärd imorgon.

Han ser på Conaell igen.

-Dig vill jag se i tronsalen vid skymningen.

Han böjer sig ner mot Isabella och pussar henne i pannan och säger med hjärtlig röst

-Vi får fortsätta en annan gång

Edward vänder sig om och börjar gå

39Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace sön maj 05, 2013 11:16 pm

Isabella

Isabella ser bara lite oförstående på Coneall och Edward när dem börjar prata om vapen och något om skymningen. Det är inte något som angår henne, och det handlade säkert bara om politik ändå. När Edward lade uppmärksamheten på henne för att pussa henne på pannan så vaknade hon däremot till igen.

"Det får vi göra." Isabella log vänligt emot sin bror när han gav sig av.

Själv sitter hon kvar ett tag tills Ewdard har kommit en bit längre bort, innan hon förmår sig att resa sig upp igen. Hon slätar ut kjolen på klänningen och ser sedan på Coneall.

"Har du mycket att göra inför avfärden imorgon?" säger Isabella och ler vänligt.

40Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace mån maj 06, 2013 9:20 am

Coneall

Coneall
*Coneall ler roat medan Edward talar även om hans uppsyn mörknar en aning när Edward talar om silvertunga. Han stopar tillbaka dolken på sin plats med e bestämd rörelse och ser Edward gå sin väg utan att han säger ett ord till. När Isabella talar vrider han hastigt på huvudet och ser nästan förvånad ut*

Oh, nejdå. jag och mitt följe har på mina order hållt sig redo att ge oss av så snart ni var redo. Men jag kanske inte ska uppehåla dig.

41Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace mån maj 06, 2013 9:44 am

Isabella

"Faktum är att jag har lite fri tid just nu. Mina kammarjungfrur ser tydligen till att min packning packas upp ordentligt. Jag skulle gå dit senare för att packa om, men just nu tänkte ta mig en promenad. Om du vill får du gärna följa med." hon ler vänligt, och nickar i en liten gest emot parken och bortåt skogsbrynet.

42Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace mån maj 06, 2013 7:52 pm

Coneall

Coneall
Skälvfallet, jag tackar inte nej till en trevlig promenad. Och jag kan inte tänka mig något bättre att spendera tiden på tills jag ska träffa din bror.
*Han ler lätt och erbjuder henen sin arm*
Vart hän Prinsessa?

43Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace mån maj 06, 2013 8:28 pm

Isabella

Isabella ler smikrat och tar hans arm. Med lugna steg börjar hon gå.

"Åh, det är bara en liten glänta vid skogskanten. Det är antagligen inget gentemot vad du har sett tidigare, men jag har blivit ganska fäst vid det stället." hon pekar bortåt skogsbrynet med sin lediga hand.

"Vad var det där med Edward förresten?" hon ser smått frågande på Coneall där dem går.

44Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace fre maj 10, 2013 8:45 pm

Coneall

Coneall
*Coneall skrockar lätt.*
Nå, var bit natur har sin egen skönhet. Bara för att man sett mycket slutar man inte njuta av enkla skönheten i ett litet blad. Jag är säker på att jag kommer gilla gläntan. Blir bra att ta det lungt ett tag innan jag ska dricka och prata med din bror.
*han kramar hennes arm lätt med sin.*

45Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace fre maj 10, 2013 9:18 pm

Isabella

"Det är väl sant antar jag."säger hon bara lättsammt och går vidare.

Isabella kunde känna hans arm tryckas emot sin egen och kramade lätt tillbaka med ett litet leende. Däremot kunde hon inte låta bli att känna ett sting av nyfikenhet kring vad dem skulle tänkas prata om ikväll. Men vid närmare eftertanke insåg hon att det antagligen bara hade med politik att göra, det är säkert bara nya planer. Fast hennes bror hade verkat lite beskyddande, kunde det ha med henne att göra?

Så som dem gick vidare så kunde man nu skymta skogsgläntan. Isabella släpper då Conealls arm och springer glatt lite i förväg och ser in i gläntan, som för att se efter om den är lika vacker som alltid. Sedan vänder hon sig emot Coneall igen och väntar otåligt men leende på att han skall komma.

46Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 11, 2013 4:53 pm

Coneall

Coneall
*När hon vänder sig om är Coneall inte där ... om hon tänker efter har hon nog inte märkt av honom sedan hon började springa emot gläntan. Det finns en stillhet runt om kring henne som om naturen håller andan, och skogsbrynet där Coneall skulle ha varit nu om han fortsatt gå när hon sprang är aldeles för tomt.*

47Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 11, 2013 7:02 pm

Isabella

Isabella ser förvirrat på den plats där Coneall borde stå, och ser sig sedan runt i ett förvirrat sökande. Allting var stilla. Väldigt stilla. Och han syntes inte till någon stans. Men han kan ju inte bara ha försvunnit.

Långsamt börjar hon gå in emot gläntan. Med jämna mellanrum såg hon sig över axeln, i hopp om att se Coneall.

48Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 11, 2013 7:11 pm

Coneall

Coneall
*I ytter kanten av gläntans vänstra sida sett från Isabella står Coneall och iaktar henne halft döljd bakom ett träd. han andas lite tyngre än vanligt efter att ha havsprungit dit medan han hålt sig dåld. Men med undantag av a andetagen är han helt stilla och smälter nästan in i ombivningen. Vore det inte för hans adels kläder skulle han vara osynligdär han stog.*

49Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 11, 2013 7:18 pm

Isabella

Isabella fortsätter in i gläntan med alla sinnen på helspänn. Hon ser varsamt efter vart hon sätter fötterna för att vara så tyst som möjligt och ser sig om då och då. Däremot utan att märka Coneall.

När hon väl kommit in i gläntan går hon fram till sin vanliga sten och sätter sig ner där, för att se sig om igen och sedan se upp på himmelen som kan skymtas mellan trädkronorna.

50Mellanlandningen i Woodstock palace - Sida 2 Empty Sv: Mellanlandningen i Woodstock palace lör maj 11, 2013 7:26 pm

Coneall

Coneall
Med tränade steg gliderCOneal tyst ut från sitt gömställe och över gröset fram emot Isabella. Han styr stegen så han kommer in bakom hene men var aldrig i hennes blick fång. Han säger ingen ting men försöker smyga fram tills han är just bakom henne och stittar med lätt lutat huvud åt sidan iaktar han stilla henne, ett lende börjar omedvetet formas på han läppar.*

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 3]

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet