Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Meddelande från Kung Arthur!

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Meddelande från Kung Arthur! Empty Meddelande från Kung Arthur! tor nov 14, 2013 10:19 pm

Mairé

Förklaring OFF:

Även om Len inte kunde närvara vid banketten så var kung Arthur där. Jag och Anna pratade med Len efteråt och han bad oss då att skriva ihop följande text. Denna kungörelse sprids strax efter banketten till alla lajvets karaktärer.

2Meddelande från Kung Arthur! Empty Sv: Meddelande från Kung Arthur! tor nov 14, 2013 10:24 pm

Mairé

Ärade vänner!

Jag måste säga att jag är väldigt upprörd över de händelser som inträffat vid denna bankett! Ord skulle inte räcka till att beskriva vad jag känner i denna stund, så jag tänker inte försöka. Men detta vill jag säga er:

Att under en fredlig bankett och i min närvaro Elaine of Corbenic blivit bragd om livet är en skymf, inte bara mot Camelot och dess ideal, utan även mot mig som person. Genom banketterna på Camelot har jag velat skapa en plats av fred och brödraskap, en fristad där vi kan mötas i vänskap. Att någon under en bankett som följer i dessa spår begått en sådan avskyvärd handling är något jag ser ytterst allvarligt på. Jag känner mig personligt förorättad av det som hänt och hoppas att alla inser allvaret i det hela. Att den usling som utförde detta fruktansvärda dåd tagit sitt eget liv ser jag som rätt och helt i sin ordning. Jag tvivlar dock på att förövaren handlat helt på eget initiativ och förutsätter att Aedan som värd för banketten kommer göra vad han kan för att spåra upp och straffa eventuella medbrottslingar. Jag vill även, som High king av Avalon, uppmana alla som kan tänkas ha hört eller sett något att genast meddela detta. Ett mord som sker i min närvaro är även en attack mot mig och om någon skulle ha information om detta utan att meddela det kommer jag ta det ytterst personligt.

Jag vet att Elaine of Corbenic, dotter till Lady of the lake och King Pellas kommer vara saknad av många. Jag vill personligen framföra min djupaste medkänsla till hennes föräldrar. Detta är en tragisk tid för Irland, Camelot och hela Albion.

Högaktningsfullt

King Arthur Pendragon

High king av Avalon
Rex Brittania
Legend av Camelot
Hedersmedlem av Seregon
Founder knight of Camelot
Chapter knight of the order of the fellowship of the knights of the round table of king Arthur
Terror Saxonis
Dux Bellorun
Protector Fidei

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet