Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Rollskapande och rollformulär

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Rollskapande och rollformulär Empty Rollskapande och rollformulär fre apr 25, 2014 9:53 am

Accolon

Accolon

Hej

Jag sitter just nu och ska formalisera min nya bankettroll.
En sak som jag skulle tycka om ifall fler roller reflekterade över och som jag skull önska väldigt mycket fanns med på rollformulär och mall på rollbeskrivning här på forumet är religion. Det är någonting som jag kommer spela mycket på.
Relationer med andra roller och lite politiska åsikter är också kul om det sägs något om.

Det kanske är någon annan som har fler tips på saker att tänka på?
Har ni något favoritsätt att bygga karaktärer?

2Rollskapande och rollformulär Empty Sv: Rollskapande och rollformulär fre apr 25, 2014 10:48 am

Joan of Kent

Joan of Kent

Det här med religion har tagits upp under landregistret vi är i färd med att skapa, men det är ju enkelt att lägga in det även i sin karaktärsbeskrivning. Jättebra tips.

3Rollskapande och rollformulär Empty Sv: Rollskapande och rollformulär mån apr 28, 2014 4:03 pm

Mairé



Något jag brukar göra när jag vill "fluffa till" en karraktär är att tänka ut en eller några händelser/relationer i karraktärens bakgrund som på något sätt format eller gjort intryck på karraktären, eller helt enkelt lyfter ett starkt personlighetsdrag. Det kan vara små vardagssiruationer eller livsavgörade vägval. Vad häde? Vad kände karraktären? Hur ser hen på det idag?

4Rollskapande och rollformulär Empty Sv: Rollskapande och rollformulär tor maj 01, 2014 1:08 pm

Accolon

Accolon

Jättebra tips tycker jag! Detaljminnen av specifika situationer är ju något som många av oss har i verkligheten. Gör att karaktären känns mer trovärdig.

Att fundera över familj och uppväxt brukar också vara bra. Även om det är saker som inte kommer spela någon roll i lajvets berättelse så brukar det vara bra för en själv. Föräldrar, syskon, älskare, ovänner osv. Även sådana som inte spelas på lajvet.

Och några specifika egenskaper. Hur skulle min roll reagera i olika situationer och varför?

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet