Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Dagen efter

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Dagen efter Empty Dagen efter mån nov 07, 2011 7:14 pm

The Black Prince

The Black Prince

Efter en blöt kväll och natt vaknar Edward i ett rum fullt med stora ekfat med vin krus i ena handen, en brödbit i den andra och en snarkande sir Bedivere brevid sig.

Han tittar upp och konstterar att han hittat sig i en vinkällare nån stans

-Jag hoppas att jag är kvar på där jag var på bankett.

Han reser sig försiktigt upp och kontaterar att hela världen snurrar

Vad i alla glödheta hände igår tänker han och stapplar mot dörren

Han öppnar dörren och ser ut över slottsgården

2Dagen efter Empty Sv: Dagen efter ons nov 09, 2011 4:50 pm

Coneall

Coneall

Coneall sitter i en annan del av världen och tittar ut över salen där en del av hans män sitter och äter fruckost. Stilla stoppar han en brödbit i munnen och mins att normalt så här års brukar han vakna upp som gäst någonstans efter en förträflig banket. Aldrionas ansikte svävar framför honnom och han ler lite lätt. Synd att afärer skulle holla honom hemma denna höst men en hälsning måste han författa. kanske bjuda över henne till irland. Hösten må vara kulen på den gröna ön men nog så vacker och tidvis romantisk med en varm brasa.

Han mins att han skickat Mairi som sändebud för att ha någon närvaro och han vet att en av hans chiftains är medlem i svarta rosen. "Blir intre sant att höra vad de har att säga om banketen och det engelska håvet" mumlar han för sig skälv och äter en sista bit mat.

Med kraft ställer han sig upp och roppar efter en tjänare att göra i ordnign hans skrivar kammare.

((Förtydligande ... detta sker dagen efter I en av Conealls borgar. Altså inte där banketen var Wink ))

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet