Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Barkväll Fenrirs första natt i England.

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 8]

sir. Martin af Unger

Töserna på The High Celtic Cross är krav lösa och är vildare än många töser i norr, det kan man ju förstå med karlarna som lever här. sa han med ett flin på läpparna och vände sig med en menande blick mot borgen. Men fanns det inte lite åtrå i blicken som han gav slottet.

Fenrir

Fenrir
- Du följer verkligen inte med i konversationen, riddarn, väl? En lätt huvudskakning, men han fortsatte ändå i samma steg som han börjat på. Ändra riktning bara för att någon annan sa till honom? Lär knappast hända!

- Och varför går du och gluttar längtansfullt bakåt? Där finns det bara uppblåsta fjantar på för höga hästar och deras, så kallade, tjänare. Det finns inget därbakom, som du faktiskt har någon användning av en längre stund.

http://deomora.deviantart.com/

sir. Martin af Unger

Va. Vad pratar du om, har jag missat något. Säger riddaren till den äldre och sliter blicken från slottet

Fenrir

Fenrir
- Mer än en sak, men jag antar att ynglingar kommer i de flesta valörer och med de flesta öron nu för tiden. Han skrockade en aning muntert. Väldigt glad i humöret, men den som kände honom visste att han kunde byta på två ögonblick.

- Och du undvek min fråga. Vad finns det där inne? Naturligtvis syftade han på borgen.

Robin Lilja

Robin tittar på borgen och sen på männen. Vad pratar de om?
Han tittar upp på Philip som följer efter de andra.
Det här kommer bli en lång natt.

sir. Martin af Unger

Visst finns det uppblåsta personer där o deras tjänare men det finns även andra som inte är sådana
Sa riddaren till den äldre.
eller vad tror du min ärade handelsman?

Fenrir

Fenrir
- Vänligen sluta med högtravande titlar. De får mig att vilja kasta upp över dig. Jag är inte här i affärer just nu, och även om jag varit, så kalla mig Fenrir, inget annat. Han suckade tungt åt riddarens fasoner.

- Men det finns kanske någon tjänare som inte är uppblåst eller fullkomligt inkompetent. Vad vet jag? Så, vem är det du går och suktar efter? Någon vid bordet? Sista chansen för honom nu, innan Fenrir skulle tröttna.

sir. Martin af Unger

-Okej då, jag kan berätta så här mycket hon är kvinna av låg-adlig börd och kan vara från erat land. Sa riddaren efter flera tysta minuter.

Fenrir

Fenrir
- Kan? Du verkar veta mycket om henne. Han skrattade och längde stegen en aning för att komma fortare framåt.

- Men från mitt land? Menar du då Nord eller Svea? För Sunes områden har jag inget att göra med. Och så länge det inte är min kusin du siktat in dig på, så antar jag att jag inte har något att säga om det. Se här! En taverna! Kom!

Och med dessa ord klev han in genom den låga dörren för att ta sig en titt i den dunkla taverna han stigit in i. Fortfarande hållades ett stadigt tag om Sunes axel, föste han ynglingen mot ett bord.

- Första rundan är min att bjuda på!

sir. Martin af Unger

Jag bjuder på andra rundan, sen ska vi hitta ett par töser till pojkarna, eller vad säger du Fenrir. Sa riddaren när han druckit upp halva stoppet

sir. Martin af Unger

För att svara på din föra fråga Fenrir så gissade jag bara.....
sa riddaren
men låt oss inte prata mer om det ikväll, ikväll ska det supas och lekas. inget mer inget mindre bara det
Sa Martin med en glimt i ögat som inte kunnde misstas. Han ville dricka och inte lite heller, han ville supa sig redlösst full om och om igen och rulla runt i sänghalmen hela natten

Aldriona

Philip höll sig ett steg bakom de självpåtagna ledarna av gruppen, men nära nog för att lyssna utan problem. Samtalet fick honom att gå med ett roat leende. Han iakttog dem uppmärksamt och noterade skillnaderna i sätt och attityder. Det här skulle nog bli en intressant kväll.

sir. Martin af Unger

Riddaren vände sig om till pojkarna och frågade
- Vad säger ni nu då ska ni ha några töser ikväll? Då är det nog dags att snabba på, vad sägs om dom där två? Han peckade på två töser som han antog var systrar båda mörk håriga med kastanje bruna ögon och fina ansikten.

Robin Lilja

Robin slänger en blick på flickorna. Sedan tittar han på Unger och lyfter på ena ögonbrynet.
Vad försöker han göra?

Senast ändrad av Robin Lilja den mån nov 14, 2011 8:11 am, ändrad totalt 1 gång

sir. Martin af Unger

Vad betyder den där blicken nu då? Vill ni inte så kan säkert jag och Fenrir här ta hand om dom inatt Sa riddaren med ett litet snett leende på läpparna och en menande blick mot Fenrir

Fenrir

Fenrir
Han skakade smått på huvudet åt riddaren.
- Du gör fel, karl. Med dessa ord satte han ner varsitt stop med öl framför pojkarna och resten.

- Dessutom är de inte riktigt i min smak, förstår du. Kan inte peka ut vad som är min smak, men när det kommer en, så lär du märka det. Drick och var glada nu! Han flinade och drog några djupa klunkar av ölen, innan den sänktes och han grimaserade en aning ogillande.

- Får vänja mig vid det här pisset, antar jag...

Robin Lilja

Robin tittar misstänksamt på stopet framför sig, sedan på Philip bredvid sig.
Han luktar på drycken och rynkar sen på näsan.
- Hur kan någon tycka att det här är gott? Muttrar han för sig själv.

Philip har redan tagit några klunkar och verkar inte ha så mycket emot drycken.

Fenrir

Fenrir
Fenrir kunde inte låta bli att flina åt pojkens muttrande.
- Det är ingen som gör det, egentligen, pojk. Tricket är att inte tänka för mycket på vad du dricker. Det bästa du kan dricka är mjöd från Gammelmans stuga, men i brist på det, så få man dricka det som erbjuds. Och drickat hjälper sådana som dig och din bror att bli en aning modigare, och göra mig en aning drägligare att umgås med!
Och efter dessa ord skrattade han högt och länge. Men nog hade han rätt i att det kunde krävas en hel del för att han skulle bli dräglig att umgås med. Åtminstone för vissa.

Robin Lilja

Robin tittar på Fenrir med en antydan till ett leende. Han nickar men rör fortfarande inte stopet. Han bara sitter där. Hans ögon är stora och tittar nyfiket på alla i sällskapet.
Riddaren af Unger, Fenrir, sin bror Philip och den blonda vikingen. Vad hette han nu igen? Hans blick dröjer sig kvar vid de långa lockarna. De glänser guldaktigt i lampljuset.
Han känner Philips armbåge i sidan och tittar snabbt ner.

sir. Martin af Unger

Man ska inte vara kinkig med ölet jag har druckit värre, när man ligger i fält så kommer öl värre än den hära smaka som det godaste mjöd du druckit. Sa Martin med ett litet skratt och svepte hela stoppet i en klunk och ropade in tre nya till alla.

sir. Martin af Unger

Jag går över till töserna och pratar lite. Innan han gick bort så svepte han två stopp till.

Aldriona

Att hävda att han tyckte om smaken hade varit att överdriva enormt, men det var nog bäst att passa in. Inte för att han druckit fullt så många klunkar som det såg ut som, förstås. Det var bäst att passa sig för att dricka för mycket. Andra i sällskapet verkade dock löpa mycket större risk att göra det först, så det kanske inte var så farligt.

Nå, illasmakande öl eller inte så är det i alla fall trevligt att komma bort från slottet för en kväll och få umgås med lite annat folk. Allt ska alltid vara så fasligt strikt och ordnat där uppe, och värst är det ju för folk som oss, som inte är så viktiga jämfört med alla andra.

Fenrir

Fenrir
Han såg efter riddaren som försvann mot töserna, och det tillägnade han ett ryck på axlarna, innan han vände sig mot Sune.

- Vad hade du tänkt få ut av det här då? Bråk? Tös? Trevlig konversation?
Han flinade menande åt det sista, innan stopet tömdes i ett drag. Ja, han löpte nog en överhängande risk att bli bland de första att få i sig för mycket. Speciellt eftersom han nu sträckte sig efter nästa stop.

- Hur länge har bror din och du varit med i den där ordern? Och varför? Detta vänt till pojkarna han inte visste vad sjutton de kallades för. Allt kunde han inte minnas, även om han kunde hålla många samtal i gång samtidigt.

sir. Martin af Unger

Hej igen sa riddaren Det här är Sofie och det här är Miranda och vi tänkte dra oss tillbaka. sa han med ett leende åt den äldre som han nu fått fram hette "Fenrir".

Senast ändrad av sir. Martin af Unger den tis nov 15, 2011 9:34 pm, ändrad totalt 1 gång

Aldriona

- Det är väl ett halvår och några månader nu, tror jag.

Han ryckte på axlarna och tog en klunk till ur sitt stop.

- Och varför inte? Far ville se till att vi får en god utbildning, och vad är bättre än den riddarorder som prinsen själv grundade? Inte för att han är med längre förstås, nu när han är försvunnen och allt.

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 8]

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet