Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Barkväll Fenrirs första natt i England.

+6
The Black Prince
Robin Lilja
sir. Martin af Unger
Sune_Folkeson
Aldriona
Fenrir
10 posters

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 3 av 8]

Robin Lilja



Robin tittar upp på Philip. Hans ansikte är uttryckslöst men man kan se en viss sorg i de stora ögonen. Hans blick vandrar återigen runt bordet och fastnar än en gång på det guldiga håret innan den snabbt vänds ner på hans händer igen.

sir. Martin af Unger



- Men pojkar var inte så tystlåtna, prata säg det ni vill sa riddaren.
- Mina töser vi får nog börja ta och röra oss nu vart ska vi hem till er eller till mig?
Då svarade Miranda Vi får nog gå hem till dig, vi bor så långt härifrån.
- Ifall ni vill mig någonting mina herrar så är jag vägg i vägg på andra våningen. sa riddaren och med en bugning åt gruppen började han att gå med töserna på var sin sida om sig och armarna på deras axlar.

Sune_Folkeson

Sune_Folkeson

Sune suckar åt ölet med häver i sig ett stop nästan helt utan paus.

- Äsch, jag ville mest ut och göra något, säger han till Fenrir. Kommer det en flicka jag gillar tar jag henne, kommer det någon och ska bråka så tar jag honom också.
Han flinar åt det sista och knäcker lite med händerna.

- Du, han pekar på den äldre av pojkarna, hur kommer det sig att din bror var med på banketten och inte du, om du nu är riddare och han bara väpnare?

Fenrir

Fenrir

- Aha,. på så sätt. Den äldre röck lite på axlarna, men vände sig sedan nyfiket mot den äldre av bröderna. Sune hade faktiskt ställt en bra fråga. Och kände han inte igen den äldre av de två? Det var något som fick Fenrir att fundera lite extra över denne.

http://deomora.deviantart.com/

Aldriona



- Låt oss kalla det otur.

Han log och tog en klunk till ur sitt stop.

-En lång och tråkig historia involverande en solig eftermiddag, goda vänner, spel och bortglömda plikter. Jag ska inte tråka ut de ädla herrarna med onödiga detaljer. Robin å andra sidan är för flitig för sitt eget bästa och får alltid de bra belöningarna.

Han skrattade till och puttade till broderns axel retsamt.

-Får bror sin att se alldeles för lat ut i jämförelse.

sir. Martin af Unger



- Hej igen. sa riddaren med andan i halsen när han kom fram till bordet halvt påklädd. Han tog på sig det sista sen satte han sig bredvid Fenrir.

Robin Lilja



Robin blir en aning röd i ansiktet av sin brors kommentar och hans blick vandrar fram och tillbaka över bordsskivan.

Fenrir

Fenrir

- Det finns inga ädla herrar vid det här bordet, anser jag. På tavernan är alla lika, så länge de är någorlunda hövliga. Så, berätta för oss! En bra historia är alltid en bra historia! Han flinade menande mot bröderna.
- Vad sa ni att ni hette, förresten? Stod gjorde han fortfarande och en blick kastades mot riddaren som kom tillbaka med andan i halsen och ett flin smög sig upp. Ett flin som kunde betyda både det ena och det andra. Stopet höjdes dock snart, för att drickas ur några klunkar till. Han hade inte bråttom.

http://deomora.deviantart.com/

sir. Martin af Unger



- Vad ska det där jäkla flinet betyda? Frågar han bryskt den äldre, sa han till den äldre när han satt sig.

Fenrir

Fenrir

- Allt och ingenting, frände. Allt och ingenting. Åter dök flinet upp på hans läppar.

http://deomora.deviantart.com/

sir. Martin af Unger



- Jäkla gubbe. muttrade riddaren.
-Han förstörde allting när han kom in. sa han och slog näven i bordet med en *smäll*
- Bartender ge mig det starkaste ni har och mycket av det.

Robin Lilja



Robin tittar på riddaren och Fenrir, tydligen bortglömd. Han ser hur bartendern bär fram ett stort stop med mer dricka.
Han suckar och tittar sedan på Philip. Han sitter där med sitt stop och ler åt samtalet.
Robin tar upp en glaskula ur fickan och börjar en aning uttråkat leka med den på bordet.

sir. Martin af Unger



- Förresten, bordet runt och tre stop extra åt pojkarna av det starkaste öl ni har jag betalar.
ropade riddaren, sen vände han sig om till pojkarna och den andra mannen som han inte visste vad han hette och sa:
- Vad heter ni förresten?

Robin Lilja



Helt uppslukad av sin glaskula hoppar Robin förskräckt till när fler stop ställs ner framför honom. Han tittar upp och ser sig förvirrat om.

sir. Martin af Unger



- Eller har ni inga namn? säger riddaren med en frågande blick.

Aldriona



- Jag heter Philip och min bror där är Robin.

Han gestikulerar åt sin brors håll med stopet, vilken ger en chans att råka spilla en del av det bakom deras bänk när männens uppmärksamhet är riktad åt ett annat håll. Ölet sugs upp av halmen som ligger på golvet för just det syftet och han kan sträcka sig efter nästa stop då det första nu är tomt.

- Och jag måste väl erkänna att min historia kanske inte är fullt så imponerande som jag låtit påskina. Som yngst och minst erfarna inom ordern blir vi oftast satta på de tråkigaste och tyngsta uppgifterna. Lärorikt, hävdar de att det är. Pah! De är bara glada att kunna lasta av sina tråkiga sysslor på de som inte kan säga emot.

Han tystnade ett ögonblick för att ta en till klunk öl innan han fortsatte.

- Så där satt jag, fem rostiga rustningar och order om att ha dem spegelblanka innan solnedgången. Soligaste dagen på flera veckor var det också, och några kamrater kom förbi och påminde mig om hur trevligt det är i skuggan vid flodkanten på just en sån dag. Och om ni kunde välja mellan att spela bräde nere vid floden i goda vänners lag och att nöta fingrarna ner till benet på gamla rostiga rustningar, inte är väl valet så svårt?

sir. Martin af Unger



- Nä det måste jag erkänna var ett enkelt val, men om du tycker sådana sysslor är tråkiga så borde du komma över till våran order. Vi brukar skicka ut dom unga som har skicklighet med svärdet ut på fält inom 4 månader efter att de ingått i orden. sa riddaren till Philip

Fenrir

Fenrir

- Tråkigt? Vapen och rustningsvård är bland det viktigaste du kan lära dig, pojk, så se till att göra det när du har chansen. Väl i fält kommer du få lära dig att göra det så snabbt som möjligt, då det inte finns tid till annat. Utan vapen och skydd är du död, pojk, så uppskatta det som händer här och nu. De som inte förstår vikten i att ta väl hand om sin utrustning, skulle jag kunna ta ett samtal med.
Tonen i rösten vittnade kanske om att det inte var ett samtal som bara innehöll verbal diskussion, utan förmodligen skulle han slå vett i den stackars sate som råkat komma i hans väg. Stopet höjdes till läpparna igen och han tömde det i ett drag, ställde det på en bricka för någon barflicka som gick förbi och plockade sedan åt sig nästa stop.

http://deomora.deviantart.com/

Aldriona



-Visst håller jag med om att det är väldigt viktigt, men ingen människa vid sinna sinnes fulla bruk skulle väl hävda att de tycker det är roligt att ägna en hel dag åt att putsa andra människors rustningar. För att avsluta historien så gick tiden snabbare än man kunnat tro och det blev betydligt mindre putsat än jag först hade tänkt mig, trots att jag försökte hinna ikapp. Så det är vad jag fick ägna kvällen åt att göra istället. Oturligt, men det är sånt som händer.

Han rycker på axlarna och verkar inte sådär värst nedslagen över att ha missat banketten.

-Kanske är jag med nästa gång, vi får se.

sir. Martin af Unger



- Men Philip vad tror du om att slås som en broder i våran order. Vi behöver alltid nya rekryter som är bra med svärdet eller bågen. Sa riddaren med ett leende på läpparna

Fenrir

Fenrir

- Då kan jag inte vara vid mina sinnens fulla bruk, menar du? När jag var i din ålder, eller något yngre, förmodligen, så hände det fler än en gång att jag blev satt på att putsa vapen, sköldar och annat, som straff för vad hyss min syster än kunnat tänkas hitta på, de trodde det var jag som gjorde det. I vilket fall, så fann jag ganska snart att det var ganska roligt att putsa. Trots allt är det något man lär sig gilla med tiden. Dock brukar folk anklaga mig för att inte vara vid mina sinnens fulla bruk, så kanske har du något i det du säger.
Riddaren fick en kort blick som talade om att han borde släppa ämnet om pojken inte svarade på en gång. Pojkar borde inte vara uppbundna i ordrar, utan hos sin familj.

http://deomora.deviantart.com/

Aldriona



- Men vad blir det då av de löften jag redan gett till brödraskapet?

Han ler mot Martin, hellre svarar han på det än att snärja in sig ytterligare i vad som hamnat alldeles för nära en förolämpning till den andra mannen i samtalet om rustningar.

- Inte för att jag avlagt den slutgiltiga eden än förstås, det är ännu några år längre bort. Men jag känner mig nog lika trogen vår order och vår lady som någon annan av oss. Inte kan jag bara flytta iväg och gå med något annat.

sir. Martin af Unger



- Det kan bli lite besvärligt det håller jag med om, men nu pratar vi inte mer om det nu under natten. Sa riddaren.
- NU SUPER VI SOM SVIN, OCH DÄR MED BASTA. Näst intill skrek Martin

Robin Lilja



Robin ger sin bror en orolig blick när ännu ett stop töms. Det här kan inte sluta annat än dåligt. Han suckar och tittar på högen av fulla stop framför sig. Diskret skjuter han dem ifrån sig och börjar sedan leka med sin glaskula igen.
Det enda han kan göra nu är att stanna så att han får hem Philip sedan.

sir. Martin af Unger



- Hallå? Robin eller vad du hette, lägg ifrån dig den där glaskulan och sup sa riddaren med ett brett flin innan han gick över till disken. När han kom tillbaka hade han två tunnor med öl med sig tillbaka:
- Dom här ska vara uppdruckna innan morgonen.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 3 av 8]

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet