Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Åter på Irland

Gå till sida : Föregående  1, 2

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 2]

26Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland tor nov 24, 2011 2:27 pm

Mairé

Nu var det bara ett brev kvar. Efter ett tags letande hittar Maire General Alasdar ute i stallarna.
"General Alasdar!"
Generalen vänder sig om och ansiktet spricker upp i ett leende."Maire, vad roligt att se dig! Har resan gått bra?"
Maire besvarar den äldre mannens leende. "Bara bra tack."
"Så... vad för dig ut till stallarna? Ville du komma och hälsa på Karim? Han är tyvärr inte inne just nu." Generalen nickar mot en tom box lite längre ner i stallgången.
"Inte den här gången. Är här o Kung Conealls vägnar." Maire håller upp brevet mot General Alasdar. "Han ville se mig igen när jag överlämnat brevet, så jag ska tillbaks till borgen. Men det var trevligt att se dig igen."
"Detsamma Maire, ta hand om dig"
Generalen står kvar och tittar efter Maire när hon försvinner ut genom stalldörren. Han suckar tyst för sig själv och något sorgset faller över hans ansikte. Den flickan blir mer och mer lik sin mor för var år som går...

Maire återvänder upp till Conealls kontor och knackar försiktigt på dörren.

27Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland fre dec 30, 2011 5:36 pm

Coneall

Coneall
"Kom in!"
Coneall står åter igen vid sit fönster och tittar ut över landskapet, på hans bord liger ihopvikt men utan sigill ett brev. Hans axlar är svagt nedsjunkna emn han utstrålar endå beslutsamhet och kraft. Efter ett djupt andetag då han känner doften av Maire tar han till orda utan att vända sig om.
"Brevet är klart, jag ska bara sätta min sigill på det. Men jag har en fråga till dig, du som kvinna. Är det rätt av mig mot den jag älskar att tala om hur jag känner? ... då hon redan är trolovad. Man kan ju hoppas även om det sällan är så bland adel ... att hon älskar sin trolovande. Kommer det skada mera än det ... ger?"

28Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland fre dec 30, 2011 7:20 pm

Mairé

Maire öppnar dörren och går in. Hon betraktar tyst Coneall. När han talat klart dröjer hon lite med svaret, det var ingen lätt fråga...

Efter att ha funderat ett tag säger hon: Nej, jag tror inte det. Det är få kvinnor som inte uppskattar en ärlig uppvaktning. Visserligen kan det kännas... problematiskt... att hamna mitt emellan två män som uppvaktar en. Men om du inte är ärlig med dina känslor och de skulle vara besvarade av lady Aldriona, då kan skadan i längden bli ännu större. Så länge du visar att du är ärlig i dina avsikter och tänker respektera hennes beslut tror jag du gör rätt i att skriva till henne.

29Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland lör dec 31, 2011 2:13 am

Coneall

Coneall
Coneall ler mot henna med en uppenbar lätnad över hennes ord.
"Tack Maire, dina ord är stärkande som vanligt"
HAn skrattar lite generat "Det är skrämande hur en stor kung som jag kan känna sig som en lien pojek med mössan i handen inför detta. Tål att tänka på" Coneall flinar lite men det verkar mest vara för att dölja sin olust, och plokar upp brevet. Med bestämda rörelser sätter han sit segill på prevet och förseglar det därmen var vid han överlämnar det till Maire.
"Du håller nu mit hjärta i din hand min vän, låt endast min hjärtas dam läsa det"

30Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland lör dec 31, 2011 6:27 am

Mairé

Maire tar emot brevet, ger Coneall ett varmt leende och nickar långsamt. Hon håller kvar Conealls blick en sekund innan hon niger lätt och till avsked och lämnar rummet. Hon säger inget, vet att det inte behövs.

31Åter på Irland - Sida 2 Empty Sv: Åter på Irland sön jan 01, 2012 9:05 am

Coneall

Coneall
Coneall står kvar ett slag och tittar på den tomma dörr öpningen, sen ruskar han på sig som för att vakna till och gör sig i årdning för sin resa. Han har en vapenbroder att besöka, hur besöket kommer att sluta vet endast gudarna ...

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 2]

Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet