Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Martins utflyckt till slottet.

Gå till sida : 1, 2  Nästa

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 2]

1Martins utflyckt till slottet. Empty Martins utflyckt till slottet. fre dec 16, 2011 9:14 pm

sir. Martin af Unger

Martin kliver upp och klär på sig, morgonen efter supandet med Fenrir och dom andra. Han spände på sig sitt svärd betalade värdshus värden och började trava upp mot slottet. Solen hade hunnit förflyttat sig från öster till mitt på himlen innan han var framme vid slottet. När han kom in på borggården, efter att ha hälsat på vakterna, så gick han fram till sin häst och klappade den. Han sa lugnt till honom att dom skulle rida om en stund. Martin hade tänkt att titta in i det stora biblioteket innan han började sin långa ritt hemåt.

2Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. fre dec 16, 2011 9:25 pm

sir. Martin af Unger

När han kommit upp till biblioteks korridoren såg han en kvinna som han kände igen i från banketten men han kunde inte sätta fingret på vem hon var, kunde hon ha varit en av tjänarna. Han gick fram till henne och sa:
- Goddag. med ett litet leende på läpparna.

Senast ändrad av sir. Martin af Unger den lör dec 17, 2011 8:14 pm, ändrad totalt 2 gånger

3Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. fre dec 16, 2011 10:12 pm

Kitara Månsköld

Kitara är i sina egna tankar då hon vandrar in till biblioteket men hon avbryts tvärt då hon hör någon säga goddag. Hon vänder sig åt det håll där rösten kommer ifrån och svarar mannen som talat:

-Goddag..

4Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 8:19 pm

sir. Martin af Unger

- Vad är ert namn min fagra mö och hur står det till? sa han till kvinnan framför honom. Han började kunna placera henne, ja han hade sett henne vid banketten och visst var hon tjänaren men hon såg inte ut som tjänare riktigt och betedde sig inte fullt ut som en.

5Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 8:54 pm

Kitara Månsköld

Hon rättar till sin enkla men ändå förnäma blå klänning innan hon svarar mannen som talat.
-Kitara Månsköld var mitt namn, och allt står bara bra till med mig.
Vad må ditt namn vara då min herre?

6Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 9:06 pm

sir. Martin af Unger

-Mitt namn är sir. Martin af Unger hertig av Bayern.
Kitara ett ovanligt namn här i England, på din dialekt att döma är du från östra England, har jag rätt?
sa han åt den kvinna som stod framför honom. Ja såklart tänkte han när han såg hennes ansikte och ögon ordentligt så klarnade det ordentligt för honom....

7Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 10:09 pm

Kitara Månsköld

Hon ler lite smått då hon svarar.
-Det stämmer sir Martin min familj styr över landskapet Norfolk i östra England men ursprungligen är min släkt från Norden. Med mitt namn så är min mor väldigt förtjust i ovanliga namn som mer passar in i sagornas värld.

8Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 10:12 pm

sir. Martin af Unger

- Din mor är en klok person, ni är inte en vanlig tjänare eller tar jag fel? sa Martin med sitt lilla sedvanliga leende

9Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör dec 17, 2011 10:56 pm

Kitara Månsköld

Förorättat svarar hon:
-Jag är ingen tjänare jag är av lågadlig börd. Jag har mina orsaker till varför jag tog positionen som högre tjänare under middagen.

Hon ser ner på sin klänning och tänker på den klädsel hon hade haft vid middagen. Men hon kan inte se varför någon skulle kunna ta henne för en tjänare. För båda klänningarna var sydda av fint tyg även om efter ett enkelt snitt.

10Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 7:30 am

sir. Martin af Unger

- Jag ber om ursäkt så mycket för för att jag misstog mig på den punkten, det var bara det att ni var tjänare under banketten. Så ja. Men jag visste att det var nåt annorlunda med dig det syns på hur du klär dig och beter dig. Själv har jag bara varit adel i snart fem år.sa han med ursäktande min ansiktet.

11Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 7:09 pm

Kitara Månsköld

Hon går några steg in i biblioteket innan hon säger något:
-Ursäkten godtagen sir Martin,alla familjer och släkten har sina seder och du kan ju inte veta vilka seder min släkt har.

Kitara börjar se sig om i biblioteket och upttäcker att det är ett rätt stort bibliotek. Det är större än det som finns i hennes eget hem. Hon stannar igen och ser sig förundrat omkring inte långt ifrån ingången.
- Här finns det mycket böcker så jag borde finna något som är av intresse. Säger hon med låg röst, för hon har blivit fostrad så att då man är i ett bibliotek så pratar man alltid med låg röst.

12Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 7:13 pm

sir. Martin af Unger

- Ja det finns många böcker här, vad brukar du mest läsa? säger Martin under tiden har inspekterar alla bokryggar

13Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 8:08 pm

Kitara Månsköld

-Jag brukar läsa lite allt möjligt som tex hitoria eller sagor och sägner. Hon studerar hyllan med böcker som de står vid och plockar sen ut en tunn bok som handlar om pilbågar, om hur de tillvärkas och används och om vad det finns för olika varianter. Hon bläddrar i boken se på de detaljerade bilderna.

Efter att ha studerat sidorna i boken under en stunds tystnad så frågar Kitara:
-Vad förslags böcker finner du är intressanta?

14Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 8:14 pm

sir. Martin af Unger

- Militär strategisk litteratur mest men jag läser också en del sagor svarar Martin och sträcker sig upp några bokrader för att ta ner en gigantisk bok om militära strategier under tidig romersk tid.

15Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 8:20 pm

Robin Lilja

En pojke titta nyfiket fram bakom en bokhylla och studerar de två. Han känner igen den ena från kvällen innan och damen skymtade han på banketten.

Robin tar sin boktrave och börjar gå längst raderna för att placera tillbaks dem. Då och då plockar han också till sig en ny han hittar.

16Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön dec 18, 2011 8:35 pm

sir. Martin af Unger

- Hej säger Martin till pojken med den store boktraven som hela tiden växer.
- Vad heter du, min unge herre? Jag tror inte jag hörde dit namn igår kväll eller så hörde jag ditt namn men har glömt det för spritens skull.

17Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. mån dec 19, 2011 10:21 am

Robin Lilja

Pojken tittar överraskat upp och ser på riddaren med en min som inte riktigt går att tolkas.
Robin, Sir. Robin Lilja. Säger han tyst och sänker blicken till sina böcker igen.

18Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tis dec 20, 2011 10:39 pm

Kitara Månsköld

Kitara ger sir Martin en kort blick innan hon vänder uppmärksamheten mot Robin Lilja och frågar intresserat.
- Vad är det för böcker du läser? för det är väldigt många böcker som du har där.

19Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tor dec 22, 2011 9:46 pm

Robin Lilja

Jag tycker om att läsa, Miss. Säger Robin och ler en aning.
Det är mest historia och legender.

20Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tis jan 10, 2012 5:06 pm

sir. Martin af Unger

- Sluta kalla mig sir unge man, jag är inte mer värd en du. säger Martin lite surt som svar på hans presentation.

21Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. sön jan 15, 2012 8:50 pm

Kitara Månsköld

-Histora och legender är intressant att läsa om, säger Kitara och ler.

Kitara tar några steg mot en anna bokhylla och börjar se efter vad det finns för böcker där.Efter att ha gett hyllan en snabb blick och inte sett något intressant så vänder hon sig till dem och frågar:

- Har någon utav er något bra förslag på en bra bok att läsa som kanske finns här?

22Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tis jan 17, 2012 6:51 pm

sir. Martin af Unger

Martin ser sig omkring och upptäcker efter några svep med blicken det han letar efter, han går fram till den stora boken och drar ut den. Han vänder sig om till Kitara och räcker boken mot henne och säger:
- Den här är bra skriven det är om Striderna mellan Germanerna och Romarna. Den är skriven av en romersk filosof.

23Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tor jan 19, 2012 4:55 pm

Kitara Månsköld

Kitara tar emot boken som sir Martin räcker fram och bläddrar lite försiktigt i boken för att se hur texten är och kommer fram till att den är okej.

-Tack, den verkar vara intressant och ska ta och börja läsa den senare, säger Kitara och ler.

24Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. tor jan 19, 2012 5:38 pm

Robin Lilja

Robin tittar på de två utan att säga ett ljud.
Nog ser riddaren ut att vara högre status än honom. Och damen verkar vara trevlig. Men han har det lite svårt med adligt folk så han håller sig undan.

Tyst går han tillbaka till att följa bokraderna med handen.

25Martins utflyckt till slottet. Empty Sv: Martins utflyckt till slottet. lör jan 21, 2012 7:55 pm

sir. Martin af Unger

Martin ser på medans pojken sakta avlägsnar sig, efter en liten stund vänder han sig till Kitara och säger:
- Bara för att bota min nykifenhet, varför flyttade er familj hit, till England av alla platser? Tyskland är betydligt finnare. med en frågande min i ansiktet

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 2]

Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet