Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Corduba (Aldrionas brev till Coneall)

Gå till sida : Föregående  1, 2

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 2]

26Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tis mar 27, 2012 7:49 pm

Coneall

Coneall
*För ett ögonblick bryts Conealls lugn av att han sliter av sig sitt dekorerade läderband som han använder som krona, och verkar vara påväg att slänga ifrån sig den. han samlar sig dock och står med den i sin ena hand och betracktar den frånvarande. När ahn talar varkar det mest med sig skälv, som om ha tänker högt*

"Livet innan jag gjorde mig till kung var så mycket enklare ... denna förbannade poletik som komer ivägen."

*Han suckar tungt och sätter på sig kronan*

"Nå, i fråga om hennes val hade det nog inte betyt mycket ... hade bara känts bättre att kuna agera och visa vad man kände utan att det kunde bli en politisk situation."

*Coneall tittar på Maire och ler lite lätt, men med en viss sorg bakom*

"Nå jag annta att jag är på marknaden igen ... en kvinna som vill vra drottnign borde inte vara svårt att finna ..."

*Det är tydligt att han försöker skämta*

27Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tis mar 27, 2012 10:29 pm

Mairé

När Coneall sliter av sig kronan tar Maire några osäkra och oroliga steg närmare honom, men hejdar sig när han börjar tala.

Mairé ger Coneall ett lättsamt leende. "Nej, där har Ni nog många villiga aspiranter." Hon försöker haka på Conealls försök till att lätta upp stämningen och lyckas väll ganska bra. Men i hennes ögon kan man läsa en lätt oro och medkänsla. Coneall känner en hand som lite försiktigt men ändå bestämt läggs på hans axel och trycker den lätt. Maire ser på honom med en blick som tycks säga: "Mig lurar du inte, men ok då..."

Mairé låter handen falla och vänder sig med en gest mot staden. När hon åter talar är rösten lättsam och hurtig. "Så. Vad händer här egentligen?"

28Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) ons mar 28, 2012 12:31 pm

Coneall

Coneall
*Coneall verkar koma av sig någon secund efter hennes komentar om staden, det var en plötslig samtalsvändning. Dock samlar han sig snart och flinar.*

"Åh det vanliga, någon har en idee om hur något skall vara och tänker förverkliga det. Samtidigt är det någon annan som vill anorlunda, sen blir det krig, blod och död. Just i detta samanhang är det min vapenbrder King Edwards far som hade planer för denna stad och des omnejd ... han har fåt ideen i huvudet att förverkliga dem. Jag tror ahn kan förklrara dem best."

*Coneall håller den gladynta sättet och morbida skämt tonen, men vid omnämnandet av Edward flyger en skugga över hans ansikte igen*

29Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tor mar 29, 2012 9:52 am

The Black Prince

The Black Prince
Runt hörnet kommer Edward stompandes med bestämda steg.

- Coneall, sluta gulla nu vi har jobb att göra, säger han med retsam min.
- Rusta på och ta dina mannar mot vänstra flanken, så tar jag centern, Cordoba försöker en utbrytning som vi måste stoppa.
- Utför med språng.

30Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) lör mar 31, 2012 10:47 pm

Coneall

Coneall
*Coneall rycker till när Edward dyker upp, hur mycket hade han hört? Men vid sin vapenbroders ord flinar han brett och slår lätt på sin rustning.*

"Gulla? Nej du stats angelägenheter med min rådsmedlem Maire. Nå det var då på tiden att Cordoba rör på sig, dessa små skärmlystningar och evinerliga väntan tär på oss alla. Det ska bli gott med lite stridigheter. På västfronten komer det låta intet nytt tills du har controll på mitten.Sen ska jag nog bryta ner deras stridslusta genom att förstöra deras flank.

*Coneall ler skälvsäkert*

31Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) lör mar 31, 2012 11:40 pm

Joan of Kent

Joan of Kent
Strax efter Edward kommer Joan gåendes. Hon ser oroligt på de bägge männen och ser snabbt mot Cordoba innan hon vänder sig mot männen igen.

- Det måste finnas något jag kan hjälpa till med. Jag kan inte bara sitta i ett tält och lyssna på striden.

Hon granskar de båda och ser plötsligt på kvinnan som är där och hon nickar lite snabbt och bekräftande mot henne, medan hon väntar på svar.

32Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) sön apr 01, 2012 12:52 am

Coneall

Coneall
*Coneall bockar lätt på huvudet mot Joan*

Välkomen, tyvär tror jag inte att införliva er i en styrka skulle funka så här sent. I alla fall mina krigare är vana vid sin nuvarande uppstälning och förändring utan täning kan vara förödande för en formation. Men om Kung Edvard ine har något emot det är jag övertygad om att ni kan hjälpa till med de sårade och att vakta sjukvårdarna, lika så kan Rådsmedlem Maire

*tilläger Coneall han och gör en skest mot damen i fråga. Man kanske läger märke tilla tt han inte ens verkar ifrågasätta en kvinna i strid eller att de bägge kvinnorna kan hantera vapen*

33Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) mån apr 02, 2012 1:05 am

Mairé

Mairé besvarar Joans nickning. Hon letar i minnet för att försöka placera kvinnan, men finner att de nog inte setts tidigare.

Hon väcks dock ur sina funderingar när Coneall nämner hennes namn och ger honom en bekräftande nickning. Hon vänder sig sedan frågande mot kvinnan för att se om hon uppfattat förslaget som gott.

34Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) mån apr 02, 2012 11:46 am

The Black Prince

The Black Prince
-Det märks min kära vapenbroder att du inte riktigt vad Joan är kapabel till.
-Joan, ta och ställ dig tillsammans med Charls bland bågskyttarna och skicka ner resten till östra flanken stäld under John, var snäll dock och byt om till lite mer passande kläder.

35Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) mån apr 02, 2012 12:23 pm

Coneall

Coneall
*Coneall skrockar lätt åt Edwards komentar*

Nej och hur skulle jag kunna det Edward. Nå jag vet i alla fall vad Maire är kapabel till, och ett svärd kan hon hantera. *Coneall tittar på Maire* Eller skulle du hellre vilja ta till bågen? Annars har jag användning för dig vid mina mannar.

36Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) mån apr 02, 2012 6:08 pm

Joan of Kent

Joan of Kent
Joan ler snett mot Coneall när han nämner att hon kan hjälpa till med de sårade. Det kändes som att hon aldrig fått höra något annat och hon höjer därför förvånat på ena ögonbrynet när Edward säger åt henne att ställa sig vid bågskyttarna. Hon ler snart igen dock, något mer upprymd och ser ner på sina egna kläder.

- Skulle en klänning vara opassande menar du?

Hon ler något skämtsamt medan hon säger det.

37Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tis apr 03, 2012 10:03 pm

Mairé

Marié sneglar ner på sina egna kläder. Visserligen var hon resklädd men speciellt passande för strid var det inte. Speciellt inte till häst.

Jag tror nog jag är mer passande klädd för bågen. Trodde inte stridsklädnad skulle komma till användning när jag packade. Hon ler lite skämtsamt under sista meningen. Men det beror helt på vad Ni finner lämpligast (Vänd mot Coneall)

38Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tis apr 03, 2012 11:40 pm

Coneall

Coneall
*Coneall ler mot Maire och nickar avgörande*

Got, må damernas sikte vara sant, och luftens vindar stå er bi. Bringa dödligt regn till våra fiender.

*medan han talar rör han händerna i ett inveklat mönster. han avslutar med en djup bugning*

39Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) ons apr 04, 2012 1:27 am

Mairé

Mairé niger djupt mot Coneall.
Må jordens andar göra marken jämn framför era fötter och Morrigan stå er bi

Därefter ger sig Mairé iväg för att hämta en båge och ansluta sig till de övriga skyttarna.

40Corduba (Aldrionas brev till Coneall) - Sida 2 Empty Sv: Corduba (Aldrionas brev till Coneall) tor apr 05, 2012 9:49 am

Coneall

Coneall
*Coneall ser efter Maire med ett lätt leende innan han bugar sig för Edward och Joan. Vart efter han sätter iväg aför att slutligen få inta Corduba vid sin vapnbroders sida*

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 2]

Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet