Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Värd för Allahelgona 2012

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Värd för Allahelgona 2012 Empty Värd för Allahelgona 2012 sön aug 05, 2012 1:06 am

Coneall

Coneall

Nå vi behöver besluta oss för vem som står för värd för nästa större banket!

Skälv har jag planer för att Coneall håller i det och vill gäna veta om jag ska börja planera.

Off så vet jag att jag Malin och Sot lite egenmäktigt beslutade att Sot skulle få hålla i de et praktiska off sakerna. Malin och jag som gjort det hit tills (mest hon) har fult up med lajvet Smile

2Värd för Allahelgona 2012 Empty Sv: Värd för Allahelgona 2012 sön aug 05, 2012 5:26 am

Coneall

Coneall

Anledningen för Coneall att bjuda till bankett är att han ska inviga sin nya residence stad med tillhörande hamn. Han kallar den Dundalk och det är fortfarande en viktig handelstad på irland i våra tider Very Happy

Staden ligger desutom i erövrat teritorium från hövdingar längs Irlands öst kust söder om Ulaths ursprungliga gräns. Innan inbjudan är det ng endast Fenrir och ev mave som käner till att han besitter landområden där numera.

En invigning och lite av en "show of power" med andra ord. Om vi beslutar att Coneall står för det hela ska jag prata med köket och se om vi inte kan få till lite irlands inspererad mat. Coneall använder sig även huvudsakligen av ett t format bord med ett högbord. Cungarturs likasinnade tänkande är inte lika stort i Ulaith Wink Jag kommer även förbehålla rätten att plasera folk som Coneall vil vid bordet samt att maten kommer stå på bordet. Ingen serverign behövs med andra ord. Dock kan det behövas folk som bär in dem och sätter dem på plats. Tanken är lite att en del nödvändigt samtal kan komma att ske om att skicka omkring mat vid bordet Wink

Jag hoppas att det är folk som är villiga att ställa upp som tjänare i övrigt dock, samt underhålling. Plaseringen vid bordet är dock huvudsakligen vid staten. jag hoppas och förväntar mig att folk flyttar runt sig vid samtals behov. Coneall kommer dock nog att hålla sig vid högbordet och de som vill prata me honom får komma dit. Om Coneall står som värd skulle jag även vilja efterlysa någon att spela en individ vid namn Cernach. Det är en alternativ karaktär jag i bland har spelat på tidigare banketer. men jag behöver honom närvarande vid bordet i egenskap av Conealls högra hand och säkerhets ansvarig. Tillgång till rustnign och vapen är en fördel men inte ett krav Very Happy

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet