Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Temadagar: Omröstning

+6
keve
The Black Prince
Joan of Kent
Aldriona
sir. Martin af Unger
Mairé
10 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Temadagar: Omröstning Empty Temadagar: Omröstning sön feb 10, 2013 4:49 pm

Mairé



Här kommer den utlovade omröstningen för olika teman under påsk.

Kolla tråden "Lajv kläder" längre ned ifall du känner dig osäker på vad detta gäller.

De förslag som kommit in är:
Fantasy
Militärt
Cosplay
Medeltid
Ninjas med svarta masker och kläder
Agenter i kostym och solglasögon
Pirater
Påsk
Postapocalyps

Så går det till:
Röstningen pågår till den 24:e februari. Alla har två röster var. För att rösta svarar du på den här tråden och skriver de två förslag du röstat på.



Senast ändrad av Mairé den sön feb 10, 2013 5:12 pm, ändrad totalt 1 gång

2Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön feb 10, 2013 4:54 pm

sir. Martin af Unger



Militärt och Agenter Smile

3Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön feb 10, 2013 4:58 pm

Aldriona



cosplay och fantasy!

4Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön feb 10, 2013 5:02 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Fantasy och Pirater.. Smile

5Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning mån feb 11, 2013 12:26 am

The Black Prince

The Black Prince

Fantasy och medeltid

6Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 12, 2013 1:56 pm

keve

keve

Fantasy and pirates! (Yo-ho-ho and a bottle of rum!)

7Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 12, 2013 9:08 pm

Fjället



Militärt & Fantasy

8Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning lör feb 16, 2013 10:44 pm

Isabella



Cosplay och medeltid

9Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön feb 24, 2013 11:56 pm

Mairé



Röstningen är nu avslutad Smile

Fantasy kom på en klar förstaplatts.

På delad andraplatts kom Militär, Cosplay, Medeltid och Pirater. Då vi inte har dagar för alla teman avgjordes detta med hedeligt tärningskastande. Resultaten blev Militär och Medeltid.

Lägrets tre teman är följdakligen:
Fantasy
Medelid
Militär

Villket tema som kommer på villken dag återkommer vi med Smile

10Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 26, 2013 4:58 pm

Coneall

Coneall

Pirater funkar som militärt imo Wink eller var det nutida militärt som var grejen?

11Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 26, 2013 5:05 pm

keve

keve

I don't know if those who said "military" were thinking of contemporary military or any period ("agents" can fit in the former).
However, there were also pirates in the middle ages (although not exactly the "classic" pirates, those are more 17th-18th century), and fantasy can cover pretty much anything (think of the pirates of Umbar in LOTR, or the sky pirates from Stardust).

12Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 26, 2013 7:53 pm

Aldriona



Jag skulle hävda att samtliga tolkningar av militärt är välkomna, vi vill ju inte låsa folk ute för att de inte råkar äga, tex, moderna militärkläder. Smile Själv ska jag nog köra på min krigshjärtauniform.

13Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tis feb 26, 2013 8:18 pm

Aedan av Dubh Sionnach

Aedan av Dubh Sionnach

Fantasy och agenter för min del ^^

14Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tor feb 28, 2013 12:07 am

Joan of Kent

Joan of Kent

Snacka om att baka ihop olika teman för att få som man vill, men jag är helt för att pirater går som militärer. :-P Det finns trots allt en rangordning bland pirater med.

15Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tor feb 28, 2013 8:53 am

Aldriona



Vänta vem sa att pirater är militärer? O.o

16Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tor feb 28, 2013 11:26 am

Coneall

Coneall

Jg sa det. Men kreativ tolkning är de en militär styrka som inte har lojalitet till något land eller organisation Razz Och de har en militärisk rangordning samt en viss kod de går efter .... att de är lite flytande och mera guidelines Wink är inte så viktigt Razz

17Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning tor feb 28, 2013 6:32 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Nja, Olof, bara för att koden är mer guidelines i Pirates-filmerna så betyder det faktiskt inte att de är mer guidelines på riktigt. Efter några års piratlajvande så vet jag att de behöver följas ganska bra trots allt.. Razz Vi fick även höra att vi var så militäriska... Såå.... Kvartersmäster Silje, till er tjänst.. Wink

18Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning fre mar 01, 2013 1:39 am

Coneall

Coneall

Heheh var mest bara jag som ville göra en film reference. Wink

19Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön mar 10, 2013 2:56 pm

Aldriona



Jag föreslår att vi helt enkelt lägger våra teman i den ordning vi skrivit dem tidigare. Dvs:

Fredag: Fantasy
Lördag: Medeltid
Söndag: Militärt

Eller någon som har andra önskemål?

20Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning sön mar 10, 2013 10:08 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Kommer vi ha banketten på lördagen? För vi har ju diskuterat att ha medeltid som tema samma dag som banketten är, då kan man ju, om man känner för det, ha samma kläder som ens roll har på banketten.. Annars ser jag inte några problem med ordningen..

Och ja, Jag förstod att du ville ha med den referensen Olof.. Razz Men Pirater är ju fina och missförstådda varelser.. Klart de hittar kryphål i alla regler som finns.. Är ju en anledning bakom deras pirateri.. Razz

21Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning mån mar 11, 2013 9:07 pm

Aldriona



Vad jag vet finns inget satt schema än, så jag har ingen aning. Smile

22Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning mån mar 11, 2013 9:31 pm

Mairé



Pratade just med lägerarr, de sitter just nu och lägger schemat. Banketten blir på söndag lunch.

Mitt förslag är då att vi byter platts på lördag och söndag så att det ser ut så här:
Fredag: Fantasy
Lördeg: Militär
Söndag: Medeltid

23Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning mån mar 18, 2013 12:34 pm

Mairé



Kan någon bekräfta att dagarna låter bra så kan jag slänga ut en inbjudan på fb så att de som vill kan haka på?

24Temadagar: Omröstning Empty Sv: Temadagar: Omröstning mån mar 18, 2013 2:07 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

De låter bra.. Smile

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet