Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Bankettförbättringar!

4 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Bankettförbättringar! Empty Bankettförbättringar! sön nov 06, 2011 1:46 pm

Aldriona



Trots att vi hade en jättebra bankett kan den ju bli ännu bättre! Jag tänker skriva upp de saker som jag tänkte på under lägret som jag tror att vi skulle kunna göra bättre och jag blir jätteglad om ni fyller på med era egna idéer.

Det kan vara både sånt som ni tycker inte var bra nog, sånt som vi skulle kunna lägga in som nytt eller gamla traditioner som kan återupplivas.

2Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! sön nov 06, 2011 1:50 pm

Aldriona



1: Tiden, tiden, tiden.
Nästa läger lovar jag att vi kommer ha mer tid. Jag hoppas på en middag och iaf tre timmar tid, så att vi både kan duka, ha banketten och städa utan problem. Även våra planeringsträffar hoppas jag på att kunna få schemalagda så att man inte måste missa andra roliga saker för att gå på dem.

2: Temaplanering.
Det vill säga, att vi bestämmer i god tid hur den kommande banketten ska se ut. Vilken karaktär som bjuder in till den, vilket format den ska ha, om något särskilt måste göras osv.

3: Underhållning.
Det var meningen att vi skulle ha musik, vi hade till och med valt ut en spellista. Men i den stressade planeringen innan vi började glömdes det tyvärr bort. Något annat, som vi hade förr, är mer underhållning och uppträdanden. En gång i tiden var det något många tjänare gjorde för att det var roligt. Sång, uppträdanden och andra roligheter. En idé som nämnts är att starta en undergrupp till gillet, Bankettunderhållarna.

Synpunkter? Egna idéer?

3Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! sön nov 06, 2011 6:21 pm

Coneall

Coneall

Tid är altid vicktigt. Det är svårt att ha roligt när man känner sig stressad pga tids brist. Att man måste välja på lägren tror jag blir svårt att komma ifrån, dock man man ju minimera skadan.

Just med temaq och värd/värdar så tror jag att det kn vara bra att besluta senast halvägs till nästa läger, gärna snabbare så att den/de kan börja planera och prata med andra.

Underhållning och "tjänare" är till stor del grunden för en lyckad banket imo. Så en undergrupp som arbetar med det låter bra. Vill gärna upmuntra folk till att ibland spela just tjänare eller underhållare i stället för sin vanliga roll.

4Bankettförbättringar! Empty Musik mån nov 07, 2011 3:10 pm

Sune_Folkeson

Sune_Folkeson

Angående underhållning.

Det finns planer på att starta ett Musik och Sångar Gille till nästa läger.
Kan tänkas går det att ta användning av dem för viss underhållning.

Dessutom finns det rykten om att Sune Folkeson har potential som skald...

5Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! mån nov 07, 2011 4:43 pm

Fenrir

Fenrir

Ett sådant gille vore underbart roligt, faktiskt!

Och Sune vore också rolig. ^^

http://deomora.deviantart.com/

6Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! ons nov 09, 2011 4:26 pm

Coneall

Coneall

Helt klart

7Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! fre nov 11, 2011 6:10 pm

Sune_Folkeson

Sune_Folkeson

Sune är INTE rolig ;-)
Dessutom är det bara ett rykte och det är möjligt att han tänker förneka det.
Beror på om jag lär mig något vettigt att sjunga eller inte...

8Bankettförbättringar! Empty Sv: Bankettförbättringar! fre nov 11, 2011 6:26 pm

Fenrir

Fenrir

Vi får väl lära dig något! Ta något jag kan lära mig också, så kan Fenrir skråla med. :p

http://deomora.deviantart.com/

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet