Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

The Brotherhood of the Black Rose

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1The Brotherhood of the Black Rose Empty The Brotherhood of the Black Rose fre apr 25, 2014 8:31 pm

Aldriona



Namn:
The Brotherhood of the Black Rose
alt. Svarta Rosens Brödraskap
Ledare:
Officiellt: Prince Mordred
Praktiskt: Aldriona
Beskrivning:
Svarta Rosen är en riddarorder som ursprungligen grundades av prins Mordred, vars uppgift är att tjäna Arthur och skydda landets gränser från yttre hot.
Under flera år försvann Mordred och antogs död, och ledarskapet gick över till en av dess medlemmar, Aldriona. Under hennes styre har ordern växt på nytt, med något ny inriktning.
Kända allianser och fiender:
Det finns något av en vänskaplig rivalitet mellan Brödraskapet och RCC (the Royal Crusader Corpse), men de är inte främmande för att samarbeta när det gäller viktiga saker.
Även Ulaidh och the Free Forces är grupper som Brödraskapet står på vänskaplig fot med.

I nuläget har de inga direkta fiender.

Hierarki:
Warlord Mordred

  • Högste ledare och har sista ordet i alla frågor gällande krig

Grand Master Aldriona
  • Leder det dagliga och praktiska arbetet, samt har i Mordreds frånvaro sista ordet i samtliga beslut.

Master of the Treasury
  • Ansvarar för Brödraskapets ekonomi. Löner, utgifter, inkomster m.m.

Master of the Land
  • Ansvarig för det praktiska arbetet i att styra över och rusta upp Brödraskapets marker. Skatter, byggprojekt, kontakt med folket osv.

Master of the Armory
  • Ansvarar för utrustning för soldaterna, men även övriga logistiska frågor vad gäller mat och utrustning i krigssituationer.

Captain
  • Leder en större grupp trupper i strid.

Lieutenant
  • Assisterar en kapten, alternativt leder en mindre grupp under kaptenens styre.

Knight
  • Standardrangen för adliga medlemmar.

Soldier
  • Standardrangen för oädlingar.

Squire
  • Introduktionsrang, medlemmar som fortfarande genomgår träning och utbildning.


Övrigt:
Brödraskapet står ut som något speciella då de inte bara öppet leds av och accepterar kvinnor bland sina medlemmar, utan också bjuder in även de som inte är ädlingar att bli medlemmar. Inte bara för att fylla ut de lägsta rangerna som i många andra ordnar, utan även med hoppat om att bli dubbade i fält om de presterar tillräckligt väl. En väg till adelskap som annars varit omöjlig för många.

2The Brotherhood of the Black Rose Empty Sv: The Brotherhood of the Black Rose fre apr 25, 2014 8:32 pm

Aldriona



Jag hoppas på att kunna föra lista över vilka roller som faktiskt är medlemmar i Brödraskapet, så känner du att din roll är med, säg till mig så adderar jag dig till listan!

Anser du att en rang saknas så kan vi diskutera saken, antingen att du får en ny eller att jag adderar den till listan, beroende på vad som passar bäst!

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Liknande ämnen

-

» The Black Prince

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet