Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Nya idéer för bankettgillet

+4
Mairé
Joan of Kent
Coneall
Aldriona
8 posters

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Gå ner  Meddelande [Sida 3 av 3]

51Nya idéer för bankettgillet - Sida 3 Empty Sv: Nya idéer för bankettgillet lör apr 28, 2012 6:53 am

Aldriona



Anna: Du använde Eleanor som exempel, och det gjorde jag också. Du trodde väl inte att jag faktiskt trodde att du tänkte börja spela henne istället? =P Men jag håller med om att diskussionen inte verkar leda någonstans då du missar mina poänger och jag tydligen också missar dina. Så låt oss du sluta här och låta andra komma till tals.

Alexander/Richard: Sorry att jag inte bemötte vad ni skrev och bara Anna, jag missade era poster på slutet av förra sidan och såg bara den nya sidan. Smile

Elin: Jag är glad att du kommer med din åsikt. Din poäng med att det ska vara enkelt att förstå är väldigt bra, ingen ska behöva gröta ner sig i för mycket detaljer och regler om de inte vill. (även om det givetvis kommer finnas en viss mängd riktlinjer som alla måste hålla sig vid)

Alla som läser tråden borde skriva, även om allt de har att säga är att de tycker som någon annan och känner att de inte har mycket at tillföra. Om alla skriver får vi en bättre idé av vad folk tycker, inte bara de som pratar mest Wink

52Nya idéer för bankettgillet - Sida 3 Empty Sv: Nya idéer för bankettgillet mån apr 30, 2012 1:45 pm

Coneall

Coneall

Right … verkar som om jag håller på och bli en periodare Sad men så blir det när verkligheten kräver ens uppmärksamhet och framför allt energi för mycket. Har försökt läsa igenom tråden ordentligt .. men det är 4 sidor av i bland för mycket upprepningar Wink så jag ber om ursäkt på förhand om jag upprepar något någon har sagt och/eller råkar skriva något som redan besvarats.

Spelvärlden: Nu tillhör jag en av rävarna, men jag har aldrig funnit spelvärlden speciellt ologisk eller krånglig. Det krångliga kommer om man inte kan prata med folk och väljer en karaktär sm på något vis kraschar helt utan lite modifikation.
Som jag fick det förklarat i början för mig … ”Vi spelar tillresta och residerande riddare, damer, kungar och annat vid kung Arthurs hov. Karaktärerna är inspirerade av historiska personer, historiska myter och kung Arthur legenderna. Hur mycket du är den karaktären du inspireras av är upp till dig. Se bara till att kolla av så din ide inte krockar med redan existerande, alternativt om ni kan göra en intrig av det.”
Att placera det i en alternativ verklighet så som föreslagits tror inte jag på. Dels för att det kan upplevas som begränsande, men framförallt för att jag anser att det krånglar till det. Med det sagt, så har vi den redan i en form av alternativ verklighet. Men det är en verklighet där våra respektive idéer flyter samman och bildar en enhet. I mångt och mycket så är Elins kommentar om att ”jag håller koll på min rolls områden” en del av nyckelorden. Jag har alltid anpassat Coneall efter andra när det gäller områden och saker som är utanför hans eget rike och/eller Irland. Den politiska kartan är ett intresseområde för mig s jag har försökt hålla koll på hur den ser ut. Men det är inte ett måste för sin roll. Vi har ju t.ex. den franska adelsdamen i lajvet som jag misstänker är inte så intresserad av annat än festen ;D I alla fall vad vi ska tro Wink
I mångt och mycket anser ajg att våran rp värld är bra som den är. Bara lite mera definierad och klarlagd än tidigare. Vilket är det vi gör.

Med magi och sådant övernaturligt då? Jag har alltid set det som en del av våran värld, men den har inte huvudsätet. Att det finns folk som kan ”magi” (som min egen karaktär) är en del av mystiken, frågan är ju mera hur man använder den. Magi som är som många tänker på blir spektakulärt för stunden, men har en tendens att bli tråkig med tiden och framförallt … göra annat mindre intressant viktigt. Har sett edet lite för många gånger under mitt lajvande och rollspelande. Magi som mera bygger på mystik och att man gör saker som har onaturliga effekter … men håller det hemligt är för mig personligen mycket roligare. Magiska varelser och liknande som blir en del av vardagen är strålande imo, om de inte går till överdrift. Vi har haft en hel del magi och magiska varelser genom åren och det ger bara en krydda. Men som jag gillar att kalla det. Behöver din magi special effekter du inte kan skapa skälv … strunta i det.

Regler och sådant: Att vi behöver en spelledare grupp tror jag på. Inte för att de ska bestämma allt, utan för att ha någon som kan göra att npc världen kan handla, samt hålla reda på saker och ting.
Regler i allmänhet för något sådant som vi är ska vara enkla och kortfattade. Dock för skojs skull ska vi nog ha lite mera omfattade regler för arme strider och liknande. Där föreslår jag att vi helt enkelt tar ett existerande regelsystem och anpassar det. Diplomacy är enkelt och bra Wink eller om vi ska krångla till det lite finns det gott om tbsg att välj mellan.

Min sammanfattning av tråden: Alla vill vi göra en spelvärld som är enkel och lätt att få in nya spelare i. Det finns en del skilda meningar … men samtidigt många likheter. Jag föreslår att vi fokuserar på att mejsla ut likheterna först och arbetar därifrån. Om någon vill göra ett omfattande arbete av endera eller andra slaget så är det på deras ansvar (tittar på Malin med kartor som ex) men inte ensam beslutande rätt. Resten av oss ska då snarare stötta det projektet och hjälpa till att det blir något bra, än att tycka att det är för jobbigt. Jag ser gärna att fler kommer med sina synpunkter, en av grundpelarna i en demokrati, men förstår om inte alla vill eller kan.

Edit: PS: damit ... min period av frånvaro har gjor att jag nu ligger på 4 plats med antal poster Razz låg ju först en gång i tiden ...

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 3 av 3]

Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet