Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Spelledargrupp - intresseanmälan

5 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Spelledargrupp - intresseanmälan sön apr 22, 2012 2:35 pm

Aldriona



Även om vi inte bestämt exakt hur vi ska välja vem som ska vara med i gruppen eller hur många de ska vara, kan vi ju ändå berätta om vi är intresserade av att vara med.

Jag börjar med att anmäla mig som frivillig.

2Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan sön apr 22, 2012 3:00 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Anmäler mig som frivillig med.

Och medan jag skriver hälsar Fredrik att även han är frivillig.

3Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan tor apr 26, 2012 7:38 pm

Mairé



Anmäler mig som frivillig.

4Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan tor apr 26, 2012 11:40 pm

Coneall

Coneall

Jag annmäler mig som frivillig

5Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan fre apr 27, 2012 5:18 pm

Aldriona



Jag postar å Olivias / Robin Liljas vägnar att hon är frivillig, då hon är datorlös för tillfället.

6Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan fre apr 27, 2012 7:56 pm

Fenrir

Fenrir

Jag anmäler mig frivilligt, men vill inte stjäla någon plats för någon som verkligen, verkligen vill vara med.

http://deomora.deviantart.com/

7Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan tis aug 14, 2012 9:04 am

Aldriona



Vi kan anta att alla som kommer anmäla sig har gjort det nu. Jag föreslår fem som ett rimligt antal personer i gruppen. Inte för många för att kunna föra diskussioner online utan för mycket problem, men inte så få att de kommer ha för mycket att göra.

Jag föreslår att vi antingen röstar eller lottar vilka av de sju frivilliga som ska få gå in i gruppen den här gången. (I framtiden kommer detta med största sannolikhet skötas av styrelsen eller en av dem utsedd valberedning, men de har ännu inte satt upp rutiner för detta och väntar vi på detta är det mycket möjligt att vi inte får någon spelledargrupp förrän långt efter allhelgona, vilket skulle vara problematiskt)

8Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan tis aug 14, 2012 11:55 am

Coneall

Coneall

Jag tror att lotnign i detta stadium är en bra idee. Men en viss styrnign så att vi har en blandnign av "gamalt" och "nyt" folk kan vara att föredra. Folk som varit med (i dessa samanhang) ett slag har mycket erfarenhet av hur det har funkat och kan bidra med det, samtiigt som folk som knapt vet vad det går ut på kan bidra med färsk vy på det hela.

9Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan ons aug 15, 2012 12:17 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Lottning med styrning känns lite fel dock, så det röstar inte jag för.. Det jag funderar på nu när det är 7 som visat intresse, är om det inte går att ha nån form av basgrupp på 3, och låta de 4 andra oxå vara med, så slipper man "utesluta" någon som vill hjälpa till. 3 totalt blir ganska få, och 7 blir lätt för många, så 5 är absolut en bra grupp, men tänker eftersom det ändå inte var så många som var intresserade, så får de som vill vara med faktiskt vara med.. Jag tror nog det skulle gå att få att fungera bara man själv vill.

10Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan ons aug 15, 2012 2:14 pm

Aldriona



Jag tänkte så här; Eftersom Fenrir redan sagt sig villig att ge sin plats åt andra kan hen kanske räknas bort den här gången, och sedan väljer vi in antingen Joan eller Fredrik, med motiveringen att de trots allt lever ihop och sannolikt båda två kommer ha ett finger med i spelet i alla fall. Wink Och vips var vi fem. Låter det rimligt?

11Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan ons aug 15, 2012 3:15 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Tja, för mig låter det väl rimligt, om folk går med på att det i såna fall blir en av oss, antingen jag eller Fredrik, som i såna fall "jobbar svart" eller vad man ska säga.. Razz

Har ni tänkt byta spelgrupp mellan verksamhetsåren för att ha en rundgång? Tänkte bara då du skrev att Fenrir kanske kan räknas bort denna gång..

12Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan ons aug 15, 2012 3:40 pm

Fenrir

Fenrir

Jag har inte några problem med att ge upp min plats för någon annan, då jag tenderar att lägga mig i lite i vart fall.

http://deomora.deviantart.com/

13Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan ons aug 15, 2012 3:59 pm

Aldriona



En gång per år är det nog rimligt att byta. En gång i halvåret hinner man inte med att göra så mycket och mer sällan kan det hända att folk tröttnar. Däremot föreslår jag att man siktar på att behålla minst två medlemmar från den tidigare gruppen in i den nya, detta för att det ska vara lätt att driva saker vidare. Om alla blir helt utbytta är det lätt att saker glöms/missas/faller bort, i värsta fall hela plotter, och det vill vi ju inte. Iofs kommer jag arbeta mot att allting som görs ska dokumenteras väl, men dokument blir ju aldrig lika bra som nån som berättar hur det ligger till Smile

14Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan tor aug 16, 2012 8:51 am

Coneall

Coneall

Ska jag tolka det som att de som blir i gruppen är:
Malin, Elin, An(na Fre)drick, Olivias och Olof?
Tänkte jag skulle föra en speciell section för Speledare gruppen i forumet nämligen. Anna och Fredrick får besluta sig för vilket konto som där får vara Wink

Jag tycker det ser ut som en bra grup med en fin blandnign på gamla rävar och lite nyare folk .. i alla fall i Camelot samanhanfg nyare Wink

15Spelledargrupp - intresseanmälan Empty Sv: Spelledargrupp - intresseanmälan fre aug 17, 2012 1:05 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Nu har inte jag diskuterat det med Fredrik, men känner att jag är mer aktiv här just nu, så kanske bättre att lägga in mitt konto i den gruppen, för jag lär fortsätta vara mer aktiv än Fredrik. :-P

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet