Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Utkast för karta

4 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Utkast för karta Empty Utkast för karta ons apr 25, 2012 7:53 pm

Aldriona



Jag har börjat sätta upp en världskarta, med några av de länder jag har koll på. Att forska på historiska kartor är spännande! Very Happy

Men nu har jag dålig koll på vem som styr över vad. Om folk vill antingen berätta vart deras gränser går, eller bara säga namnet på området och vilket århundrande, så kan jag lägga till dem.

Siffrorna:
1: Brittania
2: Jórvik
3: Portugal
4: Granvik
5: Svears och Götars Rike
6: Norge
7: Danmark
8: Egypten
9: Etiopien

https://2img.net/h/i37.photobucket.com/albums/e89/Aldriona/varldskarta.jpg



Senast ändrad av Aldriona den tor apr 26, 2012 11:41 am, ändrad totalt 2 gånger

2Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta ons apr 25, 2012 7:55 pm

Aldriona



3Utkast för karta Empty Irland tor apr 26, 2012 12:26 pm

Queen Mave



Glöm inte Irlands fyra kungadömen; Ulster, Connacht, Munster och Leinster. Två av dem är ju trots allt domäner för roller (och två är alltså "up for grabs!")

4Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta tor apr 26, 2012 5:40 pm

Aldriona



Anledningen att vi inte ritade in dem var att varken jag eller Valle var helt säkra på hur de skulle se ut. Tänkte höra med dig och/eller Olof först. Ungefär vilket århundrade borde jag titta på för att få en någorlunda rättvisande karta?

5Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta tor apr 26, 2012 11:48 pm

Coneall

Coneall

http://www.spirited-ireland.net/map/_counties/

För de fyra kungadömernas historiska gränser som vi kört hittils. Ulaidh ä allt som är gult. men landet har även sen en tid börjat pressa sig in i Leinster. jag har hintat om det i div trådar och nämnt det på de senaste två banketterna jag varit på. Så ungefär 1/3 av det blåa norrifrån tillhör Ulaidh också.

Resten av Leinster och Munster är dive lösa små hövdingar överlag av ohängd sort. Om någon vill kan de försöka ena dem till ett kunga dömme. Annars s kommer nog Ulaidh och Connacht att långsamt svälja dem.

6Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta fre apr 27, 2012 6:27 am

Aldriona



Alexander hann först Smile Jag har uppdaterat irland på kartan, bara inte uppdaterat den här ännu.

7Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta lör aug 04, 2012 12:58 pm

sir. Martin af Unger



Jag saknar också det tysk-romerska riket.

8Utkast för karta Empty Sv: Utkast för karta sön aug 05, 2012 12:50 am

Coneall

Coneall

Jag tror att kartan kommer behöva göras om lite vid nästa läger. Och det kan vara lämpligast att i det sambandet vi har en träff då alla som är intreserade av kartans utseende är närvarande ochger sin input.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Liknande ämnen

-

» förslag till karta

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet