Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Lajv kläder

5 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Lajv kläder Empty Lajv kläder sön nov 18, 2012 2:08 pm

Fjället



Vi diskuterade under mötet hur vi varje dag skulle gå i olika lajvkläder bara som en rolig grej.
Jag har tänkt lite på det om man skulle ha ett typ "tema" för varje dag.
Säg fantasy på Torsdagen, pirat på fredag, militärt på lördagen mm. och att man får göra en personlig tolkning av teamat.

Nu undrar jag vad folk tycker om detta. Smile

2Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån nov 19, 2012 10:06 am

Aldriona



I like! Very Happy

Så länge vi ser till att hålla temana (temorna? blargh, grammatik!) såpass breda att det finns plats för många tolkningar, eller är lätt att improvisera ihop, så att ingen behöver känna sig utanför för att de inte har lämpliga kläder.

Fantasy är ju givetvis jättebrett, kan ju vara allt från Harry Potter, till alver, till spöken och knytt. Pirater är inte supersvårt att sätta ihop, plus att man kan göra intressanta omtolkningar såsom nätpirater och liknande. Militärt likaså, då det inte nämns någon specifik tidsålder på temat. (Samt att samtliga av dessa borde vara buslätta att plocka ihop i förrådet, för den som inte har så mycket egna)

Ett tema som jag högst personligen skulle tycka var roligt också vore cosplay. Då inte i den snäva begränsningen att bara klä ut sig till animekaraktärer, utan bara lämna det öppet att klä ut sig till karaktärer, varelser eller fenomen från filmer/serier/böcker/spel man tycker om. Smile

3Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån nov 19, 2012 3:40 pm

Mairé



Kul idé. Och man kan ju (kanske med fördel) lägga fram temana som "inspirationsförslag". Så om någon antingen inte känner att de har något till ett tema eller kanske har en dräkt de väldigt gärna vill ha men som inte passar på temana så är det bara att köra på ändå.

Men gillar tanken. Kan bli en kul forumsgrej innan lägren där man kan lämna in förslag och sedan rösta på vilka teman vi ska ha.

4Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån nov 19, 2012 6:35 pm

keve

keve

Nice idea indeed.
Of course, if we want to take it easy, the medieval theme is already a given on the day of the banquet. Smile
I agree with Malin in that the broader a theme is, the better, since it leaves more to personal creativity. But over-specified themes may be big fun too, e.g. ninjas in black masks and clothes or agents in fancy suit and sunglasses suddenly taking over Camelot.
If we do the pirate theme, I've got an awesome hook hand. It's a shame that - since it's real metal and actually dangerous - it is unlikely they let me on a plane with that...

5Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder tis nov 20, 2012 7:40 am

Aldriona



As long as you're not trying to keep it in your carry on luggage, I doubt it'll be a problem. If it's just metal and not a bomb, keeping it back in the storage can hardly be considered a threat. Smile

6Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder lör dec 01, 2012 12:10 pm

Fjället



Så om alla skriver ner teman dom skulle vilja ha så samanställer jag en liten lista på dom som man kan rösta på (om det går). När omröstningen är slut så tar vi dom 3-4 som fick flest röster.
Låter det som en bra idé?

"English"
So if everyone writes down any theme they would like and then I make a list of them so we could vote for it (if possible). When the voting is done we see what 3-4 who got the most votes and take those.
Sounds like a good idéa?

7Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån dec 03, 2012 9:44 am

Aldriona



Låter bra! Jag tycker om de här: Fantasy/Saga, Pirat, "cosplay". Smile

8Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån dec 03, 2012 11:02 am

keve

keve

By "cosplay", you mean dressing up as specific fictional characters (video game, anime, movie, etc.)?

9Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder mån dec 03, 2012 10:39 pm

Fjället



Bra val.
Jag har några jag gillar samt en som egentligen nog inte borde röstas in utan borde vara där från början, vilket är temat påsk.
Annars så hade jag tänkt mig, millitär, fantasy/medeltid och postapoc.

10Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder tor dec 13, 2012 9:46 pm

Aldriona



keve skrev:By "cosplay", you mean dressing up as specific fictional characters (video game, anime, movie, etc.)?

Exactly. Well, not specifically character, could be stuff like "a hobbit from middle-earth" too. Stuff that you're a fan of, more or less Smile

11Lajv kläder Empty Sv: Lajv kläder tis jan 15, 2013 11:47 pm

Isabella



Jag gillar idén med cosplay, har själv en hel del som hör till den kategorin. Men fantasy och även andra verkar nice ^^

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet