Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Lite tids aspekte och tidslinje

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Lite tids aspekte och tidslinje Empty Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 6:04 am

Coneall

Coneall

Ok vi verkar ha en oroligt intressant tidslinje som pågår just nu i inlajv forumet. Även om vi kan alltid … trixa till det., så tror jag det kan vara bra att bringa lite reda i när de olika trådarna sker.

1”Åter på Irland” börjar några dygn efter Allhelgonahelg banketen. Ungefär så lång tid som det kan tänkas ha tagit Maire att färdas om hon inte gjorde saker på vägen. Rent tidsmässigt är det rimligt att anta ungefär 5 dagars res tid utan för mycket hast. Självaste tråden utspelar sig under högst ett dygn .. troligen bara 3 timmar.

2”Att besöka en vapenbroder” av såg jag att påbörjas ca 1 vecka efter ”åter på irland” och har sedan dess sträckt sig över ca 1 dygn eller så. Dock har jag fått känslan av att folk har uppfattat det som att den började det datum jag skrev första inlägget.

3”I irländsk hamn” ska vad jag förstå ske en båt resas tid efter midvinter blotet .. förmodligen dagen efter. Det vill säga efter min uppfattning så ska då Coneall och Edward redan vara i Cordobia vid det laget.

4”Brev från Coneall var tänkt att ske ungefär i samband med ”att besöka en vapenbroder” men det finns got om utrymme att göra så den sker några dygn tidigare.

5”Fenrirs första kväll...” och följande trådar har jag fattat som att de sker innom lopet av de 2 dygn efter banketten.

6”Bakom Lykta dörrar” Ska ske (som tråden säger) Mellan ett brev från Coneall och att besöka en vapenbroder. Det är tajt och om nödvändigt kan vi alltid blunda för ”realistisk tids åtgång och flöde” Wink

7”Dagen efter midvinterblotet” Hum .. namnet säger alt … det är vad vi kallar den 23 december ...

Fick nyligen kommentaren att ”en del är bra på att klona sig” Razz Därför började jag titta på tiderna och även ännu mer när jag såg tids placeringen av ”Bakom lykta dörrar”. Dock när jag tittar närmare så verkar det funka ganska bra, även om det kan kännas rörigt. Vi måste bara alla tillåta utrymme för … missförstånd och att saker kan ske i en pågående tråd som påverkar den tråd man är i. Så länge vi pratar med varandra ser jag inga problem.

Liten tidslinje
(Banketten) -5---1-4-6-2-----7-3----------(25/2 bankett)-----------------------------(Påsk)-----------------

(Tidslinjen är inte proportionerlig)

2Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 1:03 pm

Fenrir

Fenrir

För att klargöra Fenrir's första kväll och fortsättningen på det, så händer alltså detta precis den kväll som vi satt och hade trevligt på banketten först. För att förstå att det är precis i samband med den.

http://deomora.deviantart.com/

3Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 3:25 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Om man vill förtydliga när saker och ting sker kan man ju lägga till det som en liten offnotis längst upp i inlägget, eller baka in det på något fint sätt i texten.

Angående mina trådar så sker På borggården samtidigt som Fenrirs första kväll i England och fortsätter sedan i Fenrirs första kväll i England. Alla de tre trådarna är alltså samma kväll/natt.

Att reda ut funderingar är i samma veva som Bakom lyckta dörrar, om än inte tvunget att vara exakt samtidigt.

Jag tror att det lätt kan bli missförstånd då alla har olika ideer kring när vissa saker bör hända och ske. Sen som sagt, hur lång tid allt tar är ju något man alltid kan skjuta på.

Nåväl, så länge allt går att baka ihop så är det ju inga större problem egentligen.. ^^

4Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 5:11 pm

Coneall

Coneall

Som sagt, komunikation. Vi har detta forum och vi har pm, så så länge vi har föärstående för varandra och pratar ska det väll inte vara något problem. Om inte annan får vi göra en "rp warp" ... tror Malin uppfan det i samband med wow rp Razz Det helt enkelt är en "För rp flödets skull så ingonerar vi tid realitet"

5Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 5:13 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Njae, vetitusan om vi bör köra att det inte riktigt spelar någon roll med tiden. Den känns ändå viktig så vi vet när vad sker, vart man får reda på saker. Jag anser i alla fall att det är viktigt för min karaktär.

Men andra kanske har andra uppfattningar.

6Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 5:19 pm

Coneall

Coneall

Ok dags för ett förtydligande av vad jag menade Razz
Skälvklart ska vi försöka ha en tidsföljd, och om folk pratar med varandra så går det nästan alltid att ordna. Men det kommer uppstå situationer där det blir krock och det inte går att fixa. Då kan vi just då bara låta något ske med lite orealistisk tids plasering för att främja vårat gemensamma skoj Smile

7Lite tids aspekte och tidslinje Empty Sv: Lite tids aspekte och tidslinje lör jan 21, 2012 5:21 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Men om vi håller på kommunikationen borde vi kunna undvika dessa krockar där det är omöjligt att ordna.. Krockar kanske blir av, men de har inte varit omöjliga att fixa.. Wink

Men absolut, det kan jag hålla med om att skulle det hända så vid enstaka tillfällen sån funkar det.. Smile

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Liknande ämnen

-

» Tids linje

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet