Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Banketten allhelgona 13

+2
Isabella
Joan of Kent
6 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Banketten allhelgona 13 Empty Banketten allhelgona 13 tis nov 05, 2013 8:05 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Jag är lite nyfiken på vad folk har för åsikter och synpunkter på hur banketten blev detta lajv. Vad tyckte ni om att ha allt sammanslaget som en enda stor punkt? Har ni funderingar kring allt kan bli bättre?

Var inte blyga, jag vill höra alla era åsikter, så att vi kan ordna en ännu bättre bankett till påsken. Vill ni inte av någon anledning skriva så här öppet i forumet, så är ni välkomna med ett pm istället.. Smile

2Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 tis nov 05, 2013 9:13 pm

Isabella



Jag personligen gillade allt och har inget direkt att påpeka.
Skulle bara tycka att det vore kul om man (som jag minns att någon föreslog) hade en mer bestämd dans. Alltså att värden ca.10-15min efter att minglet har börjat ropar in till dans så att alla dansar åtminstone en runda, och sedan kan folk droppa av dansen efter vart.
Men det är troligen mycket beroende på vem världen till banketten är osv.

3Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 tis nov 05, 2013 9:54 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Jo, jag tror det skulle vara nånting och funderar lite på hur vi kan ordna det till påsken. Är lite osäker på hur länge Len kommer orka vara med och så. Men det ska nog ordna sig på något sätt.. Smile

4Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 ons nov 06, 2013 9:46 am

keve

keve

I personally think that it was a good idea to have the banquet in two parts; one eating, and one dancing and mingling, with a short out-of-character break in the middle. Perhaps the second part could be improved by having live musicians and/or entertainers, and a dance instructor who's leading the dance (which may or may not be the same as the Saturday night dance). I also liked the murder plot, it certainly gave a little twist to the second half.

5Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 ons nov 06, 2013 11:20 am

Penelopie Brasher



Jag tycker inte om att klaga, men det här tänkte jag en hel del på då jag stod och såg hela rummet.
Det hände tyvärr att alla tjänare satte sig och åt nästan samtidigt. Det var flera tillfällen som det bara var tre-fyra stycken som var ute på golvet och sprang mellan alla och lämnade lappar och serverade dricka.
Jag vet inte riktigt om det är möjligt att arrangera så att det inte blir så, men det är en sak som alla tjänare kan tänka på.

6Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 ons nov 06, 2013 2:45 pm

Brego

Brego

Hmm, jag håller med Penelopie, jag kände att alla tjänare satte sig och åt, och jag som var dryckespojke hade inte riktigt tid att äta, då alla satt och åt, så jag var tvungen, av simpel hungersnöd, att sätta mig ner och äta, trots törstiga adelsfolks rop efter dricka...
Men vidare till de bra punkterna: Det var intressant och jag fann det roande hur vissa smådetaljer kunde påverka det hela, Baloo satte sig hos tjänarna vilket gjorde att Brego (Det vill säga jag) öppnade upp sig mer för honom då han ogillar snobbar, så smådetaljer lappar ihop det hela och några mord för stämningen, overall ett lyckat lajv i mina ögon Wink

7Banketten allhelgona 13 Empty Sv: Banketten allhelgona 13 ons nov 06, 2013 8:44 pm

Coneall

Coneall

Att det blev som det blev med att så pass många tjänare åt samtidigt var tokigt. Något som ska fixas till nästa tillfälle. Jag hade tänkt att ordna till det så det inte skulel ske, men det blev inte av. Det är bra att höra att det märks när sådant inte funkar, då läger man gärna ner mera energi på det till nästa gång. Enklaste systemet är att dela in tjänarna i 2-3 lag som går och äter i omgångar. När det var som mest tjänare som åt var det ca 13 st. ungefär helften. Men det blir snabt tomt på någon enda I alla fall. Tanken med att drykespojkarna var två var just att ni skunde ordna så att en av er åt medan den andra sprang omkring. Jag antar att ni inte kände att det funkade, något att ta lärdom av.

Förmodligen (beroende på vad i i SL komeröverens om) kommer jag basa över tjänarna off igen till påsk, så jag tar med mig alla pointers ni har och vill gärna ha fler om det finns.
har några detaljer som jag kommer skriva ner som jag skälv märkte, mest tekniska bitar som har med antal skålar osv att göra.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet