Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

påsk 2012, plnering och komentarer

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1påsk 2012, plnering och komentarer Empty påsk 2012, plnering och komentarer lör jan 07, 2012 6:29 pm

Coneall

Coneall

Banketen under påsk.

Nu har planeringen för påsken dragit igång på allvar från arangörs gruppen. Vad vi som gille måste titta på är vad vi har förönskemål för och omkring banketten.

Det är ganska tydligt att Len (Arthur) blir den som står som värd, alternatift tar jag dem om han får förhinder. Jag kommer att se till att mit alternativ finns till hands om det behövs, men Arthur har första go.

JA vill att folk tänker efter vad för viktiga komentarer och ideer vi ska skicka till arangörs gruppen. En är ju att gillet (genom Mig och Malin) tar hand om drekt förådet. En annan är att jag vet att de vill ha folk som håller i en workshopp för maskeraden, för att väcka folks kreativitet. Kanske är det något några av oss ka hålla i? Möjligen även göra det till en maskerad och bankett workshop för folk som vill pysla med dräckter för dessa två ...

Några saker jag tror vi ska sattsa på denna påsk.
1 Ha ett gilles möte där viss formalisering och strukturering kan ske. Båda av våran off organisatioon och av vilka ramar vi ska ha för banketen in.
2 Ha någon form av Rroll skapar workshop, gärna med bidragande kläder och annan utrustnings tillverkning.
3 På något sätt bidra till maskeraden "festen", både för att göra så alla har mera roligt och göra så banket gillet märks. Medeltida lekar kanske?
Jag annser att vi ska aktift arbeta för att banketten och maskeraden skall vara kompliment och gärna fungera som stödverksamheter till varandra.

Vad tror folk?

2påsk 2012, plnering och komentarer Empty Bankett världen, hur ser den ut? + arr? lör jan 07, 2012 6:40 pm

Coneall

Coneall

Något som bör utarbetas (gärna påsk 2012) är vilka ramar (om några) gillett axxepterar för lajvet. För vi bör nog tänka det som ett lajv där det finns arangörer. Huvud arangören för varje bankett blir den som står som värd ... men vi bör nog ha 2-3 övriga "fasta" som även arbetar med det mellan lägrena. Jag tar gärna en plats och vill med detta fråga vilka andra som är intreserade. Denna grupp kommer även arbeta med "utanför läger aktiviteter" d.v.s. att se till att någon annan fixar det Wink Våran sjette tunnan banket i februari är ett sådant exempel.

När det gäller begränsningar har vi ju några som gör att rollerna begränsas .. dessa är dock i dagsläget mål tills vi haft ett gilles möte. Även om de i stort är samma annser jag att vi ska sätta upp ett ramverk i stort. t.rx. hur mycklet magiska saker vi ska tillåta ... ska coneall kunna prata genom elden med någon magi kunnig hemma i hans residenc stad Dungannon? t.es.

Lite regler och ramar gör allt så mycket roligare i längden Very Happy

3påsk 2012, plnering och komentarer Empty Sv: påsk 2012, plnering och komentarer ons jan 11, 2012 3:23 pm

Aldriona



Varför inte ha ett bankettgillesmöte under lägret, där vi diskuterar vad vi vill ha för regler?

Jag var i kontakt med lägerarr efter förra lägret och har redan bett om mer tid, både fler timmar till banketten samt schemalagda bankettplaneringsmöten, för intrigerande, planerande och dylikt.

I övrigt upprepar jag mitt lilla förslag från facebookgruppen, att vi återupplivar den gamla traditionen att vara i dräkt på första samlingen på lägret. Smile

Att hjälpa till med maskeraden vore kanske bra, men jag kan inte påstå att jag har några idéer just nu.

4påsk 2012, plnering och komentarer Empty Sv: påsk 2012, plnering och komentarer ons jan 11, 2012 4:20 pm

Coneall

Coneall

Hum ser nu att jag att jag var lite otydlig. Ett möte för regler ramar och liknande menade jag att vi skulle ha på lägret i sig. Angående mera tid och sådant, så vet jag att du sagt till förra lägret. Men något jag hr lärt mig är att människor är glömska och tappar bort saker. Jag tror att ett trevligt mail till planerings gruppen skulle vara en bra ide så vi får den tid vi behöver. Tillsamnnas med det kan vi ju lägga in något mera Smile

JAg tar även upp workshop för dräkter då sådant måste planeras i tid och vill påminna våra medlemmar om att de får göra sådant.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet