Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Uppläggning av Bankett på Tunnan

+3
Mairé
Aldriona
Joan of Kent
7 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 09, 2012 9:21 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Nu börjar det bli dags att på allvar diskutera och börja planera för hur banketten på Sjätte Tunnan ska se ut. Vi har då några funderingar som behöver gås igenom för att kunna ordna detta.

Den första är då, är det någon som kan tänka sig att hålla banketten rent inlajv? Offsaker som kontakten med Sjätte Tunnan och övrig planering kommer skötas av Fredrik (The Black Prince) och mig själv. Vill man hjälpa till med offplanering är det välkommet och tacksamt, men som sagt, största bekymret är vem som kan hålla i banketten rent inlajv.

Det andra vi undrar är då, vad är vi intresserade av för tema för banketten? Ge förslag, så kan vi senare lägga upp en röstfråga där vinnande förslag blir temat.

Datumet för banketten är något som behövs bestämmas även det. Vi tror att en lördag skulle vara mest ultimat och då ett datum efter 4 februari.

Hur många är intresserade av denna bankett? Hur stor bankett vill vi ha? Vill vi ha en liten bankett för ca 15-20 personer eller vill vi slå på stort och fylla Tunnans adelssal (ca 40 pers)

En annan sak som bör tas upp är att matserveringen kommer skötas av Tunnans personal och inte väpnare, men väpnare behöver inte uteslutas, då de har andra uppgifter.

Prisförslag kommer kunnas ge när vi vet hur många ungefär som vi kommer bli på banketten.

Lämplig tid för banketten är 18-22, där lajvet absolut inte får pågå längre än till 22, men vi kan stanna kvar på Tunnan efter lajvet om vi vill, där jag personligen inte ser något problem med att fortsätta vara i våra karaktärer mot varandra, om man så önskar, för att fortsätta känna på sin karaktär jämtemot andra karaktärer eller kanske komma fram till historier som man kan spela vidare på till nästa bankettlajv.

Personer under 18 är välkomna på lajvet, då med armband eller armbindel som visar på att de är under 18. Efter 22, kan vi inte garantera att de får stanna, men det är inte omöjligt, det är en av sakerna som ska tas upp med tunnan.

Har säkert glömt en hel del, påpeka gärna detta för oss i såna fall. Ju fler frågor eller saker ni kommer på, desto bättre kan detta bankettlajv bli.

2Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan ons jan 11, 2012 3:36 pm

Aldriona



Heh... föreslog just att du och Fredrik kanske kunde ta tag i det här i den andra tråden, verkar som om du hann före mig. Very Happy

Svarta Rosen skulle nog kunna bjuda in till bankett av en eller annan anledning, om ingen annan vill.

Jag skulle föreslå att vi postar lite reklam för detta på Camelot, både facebook-camelot of camelotonline, samt att vi kräver anmälningar och sätter ett sista anmälningsdatum. Jag tvivlar starkt på att vi skulle kunna få ihop folk nog för den stora salen, så en gräns på 15-20 deltagare låter väl rimligt.

Väpnare har vi väl mest bara om någon verkligen känner för det, så det kan vi väl kanske fortsätta med?

Tider och datum låter rimliga för mig Smile

3Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan tor jan 12, 2012 9:41 am

Joan of Kent

Joan of Kent

Fick förslaget i en annan tråd om lördagen v. 10, vilket gjorde att jag kollade igenom mitt schema och hittar att 25 februari eller 24 mars är de lördagar som passar mig bäst. 24 mars känns som väldigt nära inpå påsklägret som är 5-9 april.

Så vad tror folk om den 25 februari? Det innebär att tema och sånt bör komma ganska snart så man kan ordna anmälningsformulär och så.

Malin, om The Black Rose bjuder in, varför bjuder de in? Någon speciell anledning?

4Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan tor jan 12, 2012 2:01 pm

Mairé



Jag jobbar den 25:e februari. Men att alla ska kunna är nog en omöjlighet.

5Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan tor jan 12, 2012 3:33 pm

Coneall

Coneall

Tja ... ser tyvär ingen anledning för Coneall att hosta en i dagsläget ... så jag tar allahelgona Wink men varför inte köra på att det är seger festen för belägringen av Cordobia? då blir det the black prince som håller i den tllsamman med Coneall förmodligen då Coneal var 2IC på den belägringen. Frågan är ju om belägringen är klar i tid Wink

Ang datum tror jag att 25 är lämpligast. Råkar även vara den helgen jag är i Uppsala Very Happy så resandet blir lite bättre för mig Wink

6Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan tor jan 12, 2012 4:36 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Det är alltid en omöjlighet att fixa till det så att ALLA kan komma, och tråkigt är det, men jag känner att ska jag vara med att fixa allt detta så vill jag gärna kunna vara med, och jag jobbar 3 helger av 4, så det blir lite trixigt för mig med annat datum tyvärr. Du har inte möjlighet att byta pass eller så med någon?

Hm, tja, det vore ju en sak, men då är ju frågan om vi faktiskt lyckats inta Cordoba på bara ett par månader. XD

Är det någon mer som har något att säga angående datumet? Om det blir bestämt den 25, har vi inte mycket tid kvar till att fixa själva banketten och anmälningar.

Är det någon som känner att de vill ordna så information kommer ut på facebooksidan, alternativt ordna evenemang och bjuda in folk?

7Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan tor jan 12, 2012 4:47 pm

Fenrir

Fenrir

För mig fungerar vilket datum lika bra som något annat.

http://deomora.deviantart.com/

8Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan sön jan 15, 2012 9:48 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Det är väldigt dåligt med respons och diskussioner här, inlajvforumet går bättre än planerandet av en bankett.

För att kunna hinna med något alls, behöver vi sätta upp ett datum tills dess ni har möjlighet att lämna era synpunkter och förslag (Kommer inget mer, kommer jag personligen leka diktator och styra och ställa så det blir något och jag vill då inte höra gnäll om att det inte blir som ni vill, då ni har möjlighet att lägga fram synpunker och åsikter, men i såna fall inte utnyttjat den möjligheten.)

Vi har då bestämt att ni har fram till den 22 januari på er att diskutera och komma med förslag, om ni vill, kom med förslag på datum med, så får jag kolla schema och se om det kan ordna sig, annars är det som sagt den 25 februari som just nu gäller som preliminärt förslag. Oavsett vilket datum som sätts, kommer det inte kunna passa alla tyvärr.

Diskutera förslag på teman, och gärna lite om hur ni ser det kring härold, är det något som vi tror att vi behöver? Det går ju att ta en liten stund innan själva lajvet börjar för en snabb kort introduktion om varje karaktär, mycket står ju på sidan under roller med, så för vissa kanske det bara behövs ett ansikte till rätt karaktär.

Efter den 22 januari kommer jag skriva anmälningsblanketter, som jag kommer delegera till någon att fixa ut på olika hemsidor och ett datum då dessa ska vara inne, tills dess bör prisförslaget även vara klart..

Så kom igen nu gott folk, diskutera diskutera, så slipper jag leka diktator.. Wink

9Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 9:42 am

Aldriona



Fest för återkomsten eller avresan till Cordoba låter som ett bra förslag tycker jag. Även om man har en roll som inte är direkt bekant med de som åkt kan man ju vilja gå på fest och se sin chans. Smile

Härold låter bättre än offlajvmöte med rollpresentationer, de tar alltid alldeles för lång tid.

Finns det möjlighet att lista exakt vad det är vi behöver fatta beslut om? Då är det lättare att diskutera.

10Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 10:09 am

Joan of Kent

Joan of Kent

För det första då, temat/vem håller i festen? Det har givits olika förslag, dels, eftersom Tunnan är en ganska stor skillnad från de banketter som hålls på Camelot, så har förslag på att någon nordbo skulle hålla i banketten av någon anledning, samt då förslaget att hålla segerfest/fest för avresanden för Cordoba (resan ska väl rent inlajv redan varit, så frågan är då om vi hunnit tillbaka till februari redan egentligen.)

Härolden, någon som är intresserad av denna roll eller har förslag på någon? Vem har varit det förut? Jag har ju inte varit med på banketterna på Camelot ännu, så jag har inte riktigt koll på det.

En annan sak är datumet. De som sagt något verkar vara ok med den 25 februari som datum, de som jobbar kanske kan kolla om man kan byta pass?

Hur stor tror vi att vi kan hålla banketten? Vi kan inte få prisförslag förrän vi vet ungefär hur många det blir. Fredrik sköter den kontakten just nu.

Är det någon som vill vara väpnare och sköta diverse uppgifter under själva lajvet?

Vem är det som har hand om olika sidor och kan få ut info till de som inte är med på just denna sida?

Har ni övriga synpunkter på annat som ni tycker borde tas upp?

11Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 12:23 pm

Fenrir

Fenrir

Tycker en segerfest skulle vara riktigt rolig, faktiskt. Trots allt kan man tänja lite på tid och så, det är inte alltid det som spelar mest roll sådana här gånger, huvudsaken är att det är roligt.

Qla brukar vara Härold i vanliga fall, och det går alltid att kolla om han vill vara det igen, annars kan jag tänka mig att ställa upp, om ingen annan kan tänka sig det.

http://deomora.deviantart.com/

12Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 12:50 pm

Mairé



Känner mig träffad på punkten "de som jobbar kanske kan kolla om man kan byta pass?" Ska dock på läger med konfirmander och vi åker den 25:e så är inget "pass" som går att byta en kväll mot en annan. Men som både jag och andra påpekat är det en omöjlighet att det ska fungera för alla. Det är synd men jag får väll fälla en tår, lyfta på hatten och gå vidare... Wink

Tror det är en bra tanke att försöka sprida bankettankarna utanför detta forum så snart som möjligt då vi är ett väldigt begränsat antal som är aktiva här.

13Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 1:27 pm

Melesta



Jag tycker det låter bra med datum men har tyvärr inte tillgång till internet så ofta just nu så jag kan bara följa uppdateringarna sporadiskt.

Jag skulle hemskt gärna vara med men vet inte om jag kan och det hänger mer på vad kostnaden blir än datum, man måste räkna med resa och boende också.. Fast alla kan inte alltid vara med som sagt, och att sätta en deadline krävs nog, låter bra än så länge enligt mig Smile

Av erfarenhet så vet jag att "diktatorer" i fall som dessa brukar vara en nödvändighet, men även att det brukar bli bra =)

14Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan mån jan 16, 2012 5:45 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Elin, Då förstår jag. Nu syftade jag inte bara till dig, för det finns fler som arbetar även helger, så det var där tanken låg i. Tråkigt, men det blir snart en till bankett på Camelot. Du får ha kul där du är helt enkelt. Smile

Så, en segerfest för att Cordoba är intaget är alltså det som folk röstar mest för? Om inget mer kommer fram innan söndag, så lär det bli så. I såna fall blir det Edward (Fredrik) och Coneall (Olof) som håller i banketten denna gång.

Jag ska prata med Qla om han vill och har lust att vara härold igen, annars kommer det få bli en "post" som efterlyses när mer information och anmälningar kommer ut. I värsta fall behövs det ingen härold, då vi kan undvara tid innan lajvet (Att vi kommer dit ett tag innan och presenterar oss för varandra med namn). Ingenting är omöjligt.

Ja jo, jag vet att man ibland behöver vara lite diktatorisk när det gäller att anordna sånt här, men det är roligare om folk kan lägga in åsikter om vad de vill ha med, så alla har chansen att få göra vad de vill på banketten.

15Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan lör jan 21, 2012 6:09 am

Coneall

Coneall

*ser sig om förvånat* Fredrik och Jag? ok ... Wink

Blir nog bra, och ger mig en sporre att slutföra mit hlvfärdiga arbete på Conealls utstyrsel Razz
Blir mycket lajv den helgen ... först på tunnan och kvällen där på blir det vampire i uppsala ^^ Passar fint att det är samma helg Very Happy

16Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan lör jan 21, 2012 2:36 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

The ones in command Olof. :-P Jag vägrar hålla i banketten inlajv när jag inte hunnit vara på en, räcker det inte att jag fixar annat? :-P

17Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan sön jan 22, 2012 6:17 pm

The Black Prince

The Black Prince

Söndagen den 22 är här. Ni har tid på er att komma med förslag och ideer, men annars kommer jag sätta mig ner och skriva nån fin information om banketten och anmälningsinformation som kommer att läggas upp där vi kan nå folk som vill komma, som exempelvis facebooksidan och på camelot online. Har ni mer förslag där vi kan nå folk så säg gärna till, och prata med folk, är ett underbart sätt att nå ut till fler.

18Uppläggning av Bankett på Tunnan Empty Sv: Uppläggning av Bankett på Tunnan sön jan 22, 2012 9:23 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Det var ju det där med att kolla vem som är online innan man skriver.. XD Illa när 2 delar på datorn och man tror att man är online så är man inte det. Kommer lägga ut ett litet upplägg kring hur det ser ut nu i veckan. Det pågår fortfarande diskussioner med Tunnan angående pris, men det går lite trögt för stunden då ägaren befinner sig utomlands och restaurangchefen ligger sjuk. Men förhoppningsvis så blir det klart nu i veckan som senast.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet