Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Bankett på sjätte tunnan

+5
Coneall
Fenrir
Sune_Folkeson
Melesta
The Black Prince
9 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Bankett på sjätte tunnan Empty Bankett på sjätte tunnan tor nov 10, 2011 10:55 pm

The Black Prince

The Black Prince

Jag har varit i kontakt med ägaren Joel på sjätte tunnan angående att ha en camelotbankett på tunnan.

vi kom fram till att detta är möjligt tidigast i februari.

maten kommer gå på ca 200/pers och dom som känner för att dricka alkohol till maten finns den möjliheten.
det komme inte vara någon ålders gräns

banketten kommer vara mellan 18-22

det som behövs planeras är datum samt utsmyckning
lämna gärna förslag på hur ni vill ha det och på genomförand av bankett samt upplägg

t.ex ska vi ha äroldsom roppar in oss, uppträdanden, dukning osv...

2Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan fre nov 11, 2011 5:41 pm

Melesta



Är det samma bankett som vi håller på camelotlägren? Dvs våra roller vid någons hov? Hur många kan vi vara och har vi anordnat detta länge? En annan e ju inte direkt uppdaterad ännu =) Och bara för att vara frågvis, var ligger sjätte tunnan? Gissar på i söder men lite mer exakt?

3Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan fre nov 11, 2011 6:02 pm

The Black Prince

The Black Prince

Tanken är att vi ska spela våra roller som vi har under banketterna på camelot

Vi får platts med ett 40-tal

denna bankett blir den första vi anårdnar på Sjätte tunnan

Sjätte tunnan ligger på Sora nygatan 43 i gamla stan, stockholm

4Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan fre nov 11, 2011 6:14 pm

Sune_Folkeson

Sune_Folkeson

Jag tänker att vi antingen spelar vid någons hov, eller att vi helt enkelt spelar våra roller som äter på ett gästgiveri av något slag...

Det skulle självklart gå att stanna längre, men själva lajvandet slutar då kl 22.

5Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan fre nov 11, 2011 6:28 pm

Fenrir

Fenrir

Tycker det låter som en utmärkt idé!

Skulle till och med kanske kunna vara någon av nordborna som håller i den? Tror det skulle kunna bli riktigt häftigt där. Eller varför inte att någon bara bjuder in till ett gästgiveri för att fira något speciellt? Kanske en trolovning? :p

http://deomora.deviantart.com/

6Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan lör nov 12, 2011 10:38 am

Coneall

Coneall

Gästabud i norr .. jomen varför inte Very Happy

7Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan lör nov 12, 2011 10:51 am

Fenrir

Fenrir

Kunde vara en idé. Framför allt då det är lite annorlunda att vara där, och en tydlig skillnad från Camelots banketter. En tanke bara.

http://deomora.deviantart.com/

8Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan lör nov 12, 2011 11:11 pm

Aldriona



Det låter fantastiskt roligt. Smile Men innan vi kan boka något måste vi nog lista ut hur många vi kan bli. Vad är minimum? Vi kan ju lägga upp lite reklam på camelotonline och så, för att samla ihop folk.

9Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan lör nov 12, 2011 11:23 pm

The Black Prince

The Black Prince

minimun är nog 15-20 pers beroende på vad vi är ute efter
absolut max 60-70

10Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan sön nov 13, 2011 3:29 pm

Sune_Folkeson

Sune_Folkeson

Angående bjudning av nordbor.
Sune skulle aldrig få för sig något sådant, som det ser ut nu. Vi skulle i så fall behöva någon som tillfälligt spelade hans far, farfar eller kung.

Och i Granvik är de vikingar och sjätte tunnan är inte vikinga.

Jag håller fast vid en kväll på ett värdshus. Antingen på väg någonstans, eller bara "en kväll på stan"

11Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan sön nov 13, 2011 4:03 pm

The Black Prince

The Black Prince

jag förstår din poäng.

jag kan tänka mig att antinen birger brosa eller nån liknande bjuder in till bankett, det kunde bli en kul grej

värdshuset skulle oxå funka, men hur kommer det sig att dom ses just där och då, slump, arrangerat möte eller att dom blivit kallade



12Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan tis nov 15, 2011 9:36 am

Coneall

Coneall

En viktig fråga är också ... hr ska vi undvika att Coneall skör svärdet i sin vapenbroder? Wink
Kan dock vara en kul grej som händer, ja inte svärd i magen då uttan lite konfrontation. Men att ha en form av "efterfest/efterbanket" På nåot mera anset ställe i england som ett avsked för de som reser vidare. Vi har ju även korståget att tänka på. Skulle det inte kunna vra en samling för att tala om det, fira avfärd, fira beslut ... m.m.

13Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan sön jan 08, 2012 8:40 pm

Isabella



Jag tycker vi har tagit upp mycket nyttigt här i tråden och jag tycker det verkar som en riktigt kul idé!

Borde vi kanske försöka fastställa ett datum, så att man vet hur mycket tid man har på sig att för förberedning och ev. bokning av resa, kanske?

14Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan mån jan 09, 2012 10:48 am

Joan of Kent

Joan of Kent

Ett datum är ganska bråttom att få till för planering, men samtidigt behövs det mer kring själva utförande för att faktiskt kunna arrangera detta. Hur många ska det vara, hur många är faktiskt intresserade av att komma, vad kommer kostnaden landa på och såna frågor.

15Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan ons jan 11, 2012 3:32 pm

Aldriona



Vi behöver besluta någon eller några som är huvudansvariga, kan organisera vad som behöver göras och delegera uppgifter. Smile Edward och Joan?

16Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan ons jan 11, 2012 4:28 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

Jag kan fixa massor, så länge det inte är inlajv xD
Nej då. Men absolut, det ska vi nog kunna ordna, nu sitter jag med mobilen och har inte sett om någon hunnit svara på mitt inlägg eller inte, men mer entusiasm behövs från andra så ska ni nog se att det kommer bli något av allt detta. :-)

17Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan ons jan 11, 2012 5:17 pm

Mairé



Tror det skulle vara bra om någon (läs Fredrik/Black prince och Anna/Joan) kollade några preliminära datum med Tunnan. Då kan vi lättare före en diskussion om vilket datum som passar och vilka som är intresserade.

Alternativt att de som är intresserade kommer med ett datumförslag var och sedan kollar vi åt viket håll det lutar. Mitt förslag är i så fall helgen vecka 10. Vad säger ni andra?

18Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan ons jan 11, 2012 6:27 pm

The Black Prince

The Black Prince

Datum som tunnan kan ta emot oss är inga problem då jag ringer ägaren och säger då kommer vi, bollen ligger hos oss att välja datum så tunnan kan beställa maten.

19Bankett på sjätte tunnan Empty Sv: Bankett på sjätte tunnan ons jan 11, 2012 8:01 pm

Joan of Kent

Joan of Kent

De som läser här kan ju gå till nästa relevanta tråd och diskutera där istället. Det allra viktigaste är inte ett datum utan allt annat kring lajvet. Tema, vem bjuder in, och vidare, allt detta finns i den tråden med namn upplägg för bankett på tunnan.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet