Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Ett brev till Aldriona

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Ett brev till Aldriona Empty Ett brev till Aldriona lör nov 12, 2011 10:20 am

Coneall

Coneall

((Jo Coneall han skicka detta innan Maire återkomst ... mest för att jag off vill det Razz ))

Dame Aldriona

Vintern närmar sig och livet i naturen saktar ner, jag hoppas att detta brev i dessa tider finner er alt jämt vid god hälsa och gott mod. Det smärtar mig att jag ej kunde resa ifrån mina uppgifter som kung till den sedvanliga banketten. Den trevnad som återfinns på dessa är svår att finna någon annan stans, och att ej fått träffa dig lämnar ett tomrum i min tillvaro. Jag mins med glädje den tid du spenderade här på Irland och finner att mina salar är alldeles för tomma utan dig.
Det skulle glädja mig mycket om du kunde finna tid att resa över till Irland och bo här som min gäst en tid. Om du önskar att ta med dig rese sällskap är de självfallet välkomna.
Irland går in i en tid då hon är mindre grön nu och luften blir kallare. Men landskapet har en speciell charm denna tid och mycken trevlig tid kan spenderas vid en brasa inom väggarna för en borg med god dryck.

Skulle det vara så att någon av dina bröder befinner sig i din närhet så ber jag dig hälsa dem att vi skulle behöva ses för att prata affärer.

Din
Kung Coneall

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet