Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Krogrunda efter banketten

5 posters

Gå till sida : Föregående  1, 2

Gå ner  Meddelande [Sida 2 av 2]

26Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten ons okt 01, 2014 9:50 pm

Coneall

Coneall

Cernach tar skälv det kvarvarande stopet från servitrisen och passar samtidigt på att viska några ord till henne. Hon ler lätt och skrattar lite med en titt på Rodrigo, Maire och Isabella innan hon avlägsnar sig till ett annat bord med några gäster. Det bordet är en av dem som inte hälsade när Cernach hälsade ... i alla fall inte som om de var medvetna om hur det gick till. Det verkar finnas såväl stam gäster som övriga besökare i salen.

Skall vi slå oss ner?
Frågar Cernach efter at ha tagit en djup klunk av den mörka skummande vätskan och leder sedan de tre övriga till hörnet. Skälv sätter han sig promt under skölden med sitt märke. På detta vis sitter han så han kan se hela salen men har lätt att komma upp på fötter utan att ha bordet i vägen. Svärdet hakar han loss och plaserar lättåtkomligt i en hållare på stolens sida. Stolarna verkar vara likartade alla fem och de mjuka fällarna kombinerat med det duktiga trä arbetet gör dem ganska bekväma.

27Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 02, 2014 4:22 pm

Isabella



Isabella verkar tycka om stämningen och är i fullt sjå med att ta in stämningen när Maire avbryter henne.
"Absolut, vi sätter oss ner." Hon ler glatt och följer Máire till bordet för att slå sig ner.
"Jo, något lätt och sött att dricka skulle nog vara till behag."

28Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 02, 2014 9:00 pm

Rodrigo Diaz de Vivar



Efter att damerna har fått sig en glassbägare vardera så slår sig Rodrigo ner. Han sätter sig mitt emot Cernach. Han höjer sitt stop och utbringar en skål.
För vänskap och framtida segrar.
Ah det satt fint, säger han muntert. Och han känner att denna kväll blir nog en att minnas.

29Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 02, 2014 10:05 pm

arrslp

arrslp

*Servitrisen märkte snabbt att damerna ville ha något och såg till att det anlände till Cernach bord. När hon levererat de två bägarna ser hon fundersamt på de två damerna.*
Välkomna till Kronhjorten, jag har inte sett er här förut och då ni är i sälskap med Cernach blir jag lite nyfiken. Mitt namn är Anne, och har känt Cernach sen han första gången kom in här för många år sedan.
*Hennes ton är hurtig och hon verkar inte det minsta förlägen eller betenksam om eventuell rang som hon har framför sig.*

30Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 02, 2014 10:20 pm

Coneall

Coneall

*Cernach har med en roat leende följt servitrisens förehavanden. Han reagerar förståss på Rodrigos skål och höjer sitt stop till svars*
För seger och Conealls hemkomst
*Vart efter han åter vänder sig mot servitrisen och drar henne in i en vänskaplig enarms kram. Servitrisen verkar lätt överaskad över detta men skrattar och besvarar kramen*

Ah, Anne. Vad jag har saknat att vara här på kronhjorten. Nå, dessa tre som jag tagit med mig är först Prinsessan Issabella, syster till min kungs vapenbroder Kung Edward. Sen har vi den mäktigaste kvinnan i Ulaidh.

*Han gör en sittande djup bugning mot Maire*

Rådsmedlem Maire, min kolega i Conealls råd av fem. Jodå, hon är av samma rang som mig, så behandla henne som så.
Slutligen har vi Rodrigo Diaz de Vivar. En ung man jag lärt känna så väl nere i spanska södern som här vid kung Arthurs hov. Han är en av anledningarna till att min kung sitter belägrad och inte kan drika av ert goda ale ... Så se till att vi inte får sitta turstiga då vi ska dricka för Coneall också och har en törstig strid framför oss för att bryta belägringen.

*Det syns inte att han gör något och servitrisens rygg är vänd ifrån de andra, men hon rätar plötsligt lite på sig och ger honom ett leende.*

31Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 02, 2014 10:24 pm

arrslp

arrslp

*Ane vänder sig mot bordet i stort*
Med så fint främmande och dyster framtid för herrarna ska jag göra mitt bästa för att göra ert besök så trevligt som möjligt.
*hon gör en djup hov nigning som visserligen skulle fått Isabellas lärarina att snörpa missnöjt på munnen men likväl överglänser en del unga lågadel damers nigningar.*

32Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten sön okt 05, 2014 9:12 pm

Mairé



Màire höjer sitt glas och stämer in i skålen.
När hon sedan blir precenterad för Anne nickar hon lätt mot henne.

33Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten mån okt 06, 2014 5:00 pm

Isabella



Isabella tar glatt emot bägaren och tar sig en klunk ur bägaren i matchning till skålen som utbringades.
Hon ler vänligt emot Anne när hon blir presenterad. "Trevligt att träffas, det är ett fint ställe ni har här." säger hon lättsamt och tar ytterligare en klunk ur bägaren.

34Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten ons okt 08, 2014 10:11 am

arrslp

arrslp

Anne ler vänligt oh niger igen.
Tack för era vänliga ord princessa

35Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten ons okt 22, 2014 3:09 pm

Rodrigo Diaz de Vivar



Rodrigo tar ännu en klunk och säger till dom andra.
- Det här var sannerligen gott för strupen.
Han vänder sig sedan mot damerna och frågar.
- Så vad har damerna haft för sig sedan vi senast sågs?

36Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten ons okt 22, 2014 3:41 pm

Isabella



Isabella tar glatt till orda.
"Jag har fått följa med Maire och Coneall till Irland. Det har varit fantastiskt att få se deras kultur och land!"
Hon ler sedan emot Maire, som för att visa tacksamhet över att hon fått följa med, för att sedan ta en till klunk ur stopet.

37Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten ons okt 22, 2014 8:56 pm

Rodrigo Diaz de Vivar



- Det låter ju spännande, jag han själv inte vara så länge på Irland men jag har hör en del från både Coneall och Cernach medans vi har varit nere i Spanien. Säger Rodrigo.

38Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 23, 2014 5:02 pm

Isabella



"Ah, jag förstår." svarar hon glatt varpå hon tillägger. "Jag har nog sett på det på ett lite lugnare och mindre äventyrligt sätt än vad ni har däremot. "
Isabella tar ytterligare en klunk ur det snart tomma stopet.

39Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 23, 2014 8:30 pm

Mairé



Máire besvarar Isabellas leende.
"Det glädjer mig att Ni uppskattade visstelsen på Irland."

Hon fortsätter sedan när de andra pratat klart.
"Jo, Irland har många sidor. Beroende på vart man beger sig..."

40Krogrunda efter banketten - Sida 2 Empty Sv: Krogrunda efter banketten tor okt 23, 2014 9:19 pm

Rodrigo Diaz de Vivar



- Ja som med det mesta finns det alltid två sidor, säger Rodrigo och nickar.

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 2 av 2]

Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet